Pregled bibliografske jedinice broj: 1057252
Sociokulturne, obrazovne i socijalno-psihološke odrednice predrasuda prema imigrantima kod zagrebačkih maturanata
Sociokulturne, obrazovne i socijalno-psihološke odrednice predrasuda prema imigrantima kod zagrebačkih maturanata // Predavanje u okviru skupa Sekcije sociologije obrazovanja Hrvatskog sociološkog društva
Zagreb, Hrvatska, 2017. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1057252 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sociokulturne, obrazovne i socijalno-psihološke
odrednice predrasuda prema imigrantima kod
zagrebačkih maturanata
(Sociocultural, educational and social
psychological determinants of anti-immigrant
prejudice of high school students in the City
of Zagreb)
Autori
Löw, Ajana ; Puzić, Saša ; Matić, Jelena ; Baranović, Branislava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Predavanje u okviru skupa Sekcije sociologije obrazovanja Hrvatskog sociološkog društva
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 05.03.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
predrasude prema imigrantima ; etnocentrizam ; kulturni kapital ; maturanti e
(anti-immigrant prejudice ; ethnocentrism ; cultural capital ; high school students)
Sažetak
Cilj rada je ispitati povezanost predrasuda prema imigrantima sa socioekonomskim, sociokulturnim i obrazovnim karakteristikama učenika i učenica završnih razreda srednjih škola. Polazi se od pretpostavke da su viši socioekonomski status, više obrazovanje i posjedovanje kulturnog kapitala, lijeva politička orijentacija i manja religioznost povezani s nižim stupnjem predrasuda prema imigrantima. Anketno istraživanje provedeno je u proljeće 2016. godine na reprezentativnom uzorku maturanata grada Zagreba i Zagrebačke županije (N=1050). Primijenjena je novokonstruirana skala predrasuda. Ispitivanjem razlika među grupama ustanovljeno je da manje izražene predrasude pokazuju učenice, djeca visokoobrazovanih majki, djeca odličnog općeg uspjeha, s više kulturnog kapitala, niže religioznosti i lijeve političke orijentacije. Prema rezultatima provedene multiple regresije, socioekonomske, sociokulturne i obrazovne karakteristike učenika i učenica objašnjavaju oko 20% varijance rezultata na skali predrasuda prema imigrantima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Jelena Matić Bojić
(autor)
Ajana Löw
(autor)
Saša Puzić
(autor)
Branislava Baranović
(autor)