Pregled bibliografske jedinice broj: 1056703
Podrška obitelji djeteta s teškoćama u razvoju s aspekta rane intervencije
Podrška obitelji djeteta s teškoćama u razvoju s aspekta rane intervencije // IV stručno-naučni skup sa međunarodnim učešćem "Aktuelnosti u edukaciji i rehabilitaciji osoba sa smetnjama u razvoju“ / Potić, Srećko ; Đorđević, Srboljub (ur.).
Beograd: BIG štampa, Beograd, 2015. str. 64-64 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1056703 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Podrška obitelji djeteta s teškoćama u razvoju s
aspekta rane intervencije
(Supporting the family of a children with
disabilities from
an early intervention perspective)
Autori
Karaman, Patricija ; Koštić, Lorena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
IV stručno-naučni skup sa međunarodnim učešćem "Aktuelnosti u edukaciji i rehabilitaciji osoba sa smetnjama u razvoju“
/ Potić, Srećko ; Đorđević, Srboljub - Beograd : BIG štampa, Beograd, 2015, 64-64
ISBN
978-86-89713-02-2
Skup
IV stručno-naučni skup sa međunarodnim učešćem "Aktuelnosti u edukaciji i rehabilitaciji osoba sa smetnjama u razvoju“
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 24.10.2015. - 25.10.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
rana intervencija, Silver-Russell sindrom, Rani razvojni integracijski program, INDIFF komponentna analiza
(early intervention, Silver-Russell syndrome, Early development integration program, INDIFF component analysis)
Sažetak
Rana intervencija je planirano i usmjereno poticanje cjelokupnog razvoja djeteta koje mora započeti u trenutku kada se uoči postojanje prvih znakova rizika ili razvojnih odstupanja. Služi dobrobiti djeteta, potiče razvoj kompetencija, minimalizira razvojne teškoće, pomaže kod prilagodbe roditelja i cjelokupnog obiteljskog funkcioniranja. Osnovni cilj ovog rada je strukturiranje edukacijsko– rehabilitacijskog programa namijenjenog poticanju kognitivnih, emocionalnih, socijalnih, motoričkih, komunikacijskih i govornih vještina djeteta s teškoćama te podrška i edukacija njegove obitelji. Daljnji cilj bila je primjena INDIFF komponentne analize stanja djeteta kroz niz jednako udaljenih vremenskih točaka. Program se provodio u obitelji djeteta sa Silver-Russell sindromom kronološke dobi tri godine. Rani razvojni integracijski program za dijete s teškoćama u razvoju koji se koristi u ovom radu obuhvaća elemente relaksacije, programa senzorne integracije, kognitivne elemente razvoja (Piagetova teorija poticanja kognitivnog razvoja i funkcionalno učenje), komponente govora i jezika, orofacijalnu stimulaciju te važnost podrške i rada u obitelji djeteta s teškoćama. U postupcima procjene i evaluacije korišteni su Münchenska funkcionalna razvojna dijagnostika i Gunzburgov test, čije se komponente koriste kao varijable ovog istraživanja. U svrhu obrade podataka korišten je program INDIFF komponentne analize stanja djeteta kroz niz jednako udaljenih vremenskih točaka. Jednako tako, primijenjen je i Indeks roditeljskog stresa kroz dvije vremenske točke (inicijalno i finalno).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb