Pregled bibliografske jedinice broj: 1056553
Modeli podrške djeci i odraslima s invaliditetom
Modeli podrške djeci i odraslima s invaliditetom // IV stručno-naučni skup sa međunarodnim učešćem "Aktuelnosti u edukaciji i rehabilitaciji osoba sa smetnjama u razvoju“ / Potić, Srećko ; Đorđević, Srboljub (ur.).
Beograd: BIG štampa, Beograd, 2015. str. 60-60 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1056553 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modeli podrške djeci i odraslima s invaliditetom
(Models of support for children and adults with
disabilities)
Autori
Koštić, Lorena ; Karaman, Patricija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
IV stručno-naučni skup sa međunarodnim učešćem "Aktuelnosti u edukaciji i rehabilitaciji osoba sa smetnjama u razvoju“
/ Potić, Srećko ; Đorđević, Srboljub - Beograd : BIG štampa, Beograd, 2015, 60-60
ISBN
978-86-89713-02-2
Skup
IV stručno-naučni skup sa međunarodnim učešćem "Aktuelnosti u edukaciji i rehabilitaciji osoba sa smetnjama u razvoju“
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 24.10.2015. - 25.10.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
invaliditet ; podrška ; prava ; zakonska regulativa
(disability ; support ; rights ; legislation)
Sažetak
Prema Međunarodnoj klasifikaciji oštećenja, invaliditeta i hendikepa koju donosi 1982. godine Svjetska zdravstvena organizacija, invaliditet označava smanjenje ili ograničavanje u sposobnosti izvođenja neke aktivnosti na način ili unutar raspona što se smatra normalnim za ljudsko biće. Gledano kroz povijest, djeca i odrasli s invaliditetom podršku primaju u okviru medicinskog modela. Prema Općoj deklaraciji o ljudskim pravima (UN, 1948), sva ljudska bića se rađaju slobodna te jednaka u dostojanstvu i stečenim pravima. Konvencija o pravima djeteta ta prava i definira: pravo preživljavanja, razvojna prava, zaštitna prava. Daljnjim istraživanjima, istraživači postepeno uvode socijalni model pristupa osobama s invaliditetom kojima će se ista prava i omogućiti. Uočavaju se njihove potrebe te se prema njima organizira podrška koja im pomaže u uključivanju u svakodnevnim život regulirana zakonskim aktima. Provedeno je istraživanje na području Sisačko- moslavačke i Virovitičko-podravske županije kojim se ispituje pruža li se djeci i odraslima s invaliditetom podrška koja im je potrebna. Uzorak se sastojao od 20 djece i 15 odraslih osoba s invaliditetom. Istraživanje je provedeno anketnim upitnikom. Roditelji su ispunjavali anketni upitnik koji se odnosio na djecu s invaliditetom. Odrasle osobe s invaliditetom samostalno ili uz podršku druge osobe popunjavaju anketni upitnik. U istraživanju polazimo od hipoteze da osobe i djeca s invaliditetom primaju podršku koja im je potrebna za uključivanje u zajednicu i savladavanje aktivnosti svakodnevnog života. Rezultati ukazuju da djeca primaju primjerenu podršku koja im je potrebna, no odrasle osobe s invaliditetom ne primaju podršku koja im je potrebna za uključivanje u zajednicu i savladavanje aktivnosti svakodnevnog života.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb