Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1056410

Mediji kao središnji problem sadašnjosti


Mediji kao središnji problem sadašnjosti / Alić, Sead ; Milković, Marin (ur.). Zagreb: Sveučilište Sjever ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja, 2019 (zbornik)


CROSBI ID: 1056410 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mediji kao središnji problem sadašnjosti
(Media as the Central Problem of the Present)

Urednik/ci
Alić, Sead ; Milković, Marin

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, zbornik, znanstvena

Izdavač
Sveučilište Sjever ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja

Grad
Zagreb

Godina
2019

Stranica
234

ISBN
978-953-7809-87-4

Ključne riječi
mediji ; središnji problem ; sadašnjost ; filozofija
(media ; central problem ; present ; philosophy)

Sažetak
Svaki zbornik Filozofije medija stepenica je mišljenju koje se iz znanja teorija pojedinih umjetnosti, promišljanja tehnike i utjecaja tehnologija na ljudsko iskustvo, te od analiza kulturnih, društvenih, političkih fenomena – želi uzdići do ravni propitivanja mišljenja samog u njegovoj medijskoj dimenziji. Više ne treba posebno skretati pozornost na manipulativne karakteristike suvremenih masmedija, nužnost kritičkog odnosa prema medijima ili realnost povezivanja interesa medija, korporacija i političkih interesnih zajednica. Svijet je manje više iskusio riječi koje nije čuo ili koje su mu se činile nerealnima. Svejedno. Koraknuti nam je dalje. Na nama je pribirati se za propitivanje medijskih dimenzija svakoga umjetničkog, kulturnog, političkog, misaonog čina. Pred nama je širina mogućeg shvaćanja mišljenja u njegovoj ‘posredničkoj misiji’. Filozofija mora htjeti više, ali ne može dohvatiti više ukoliko sa sobom u promišljanje ne povede znanja pojedinih disciplina, medijska promišljanja fenomena umjetnosti, industrije zabave kao proizvodnje dosade, film u svim njegovim dimenzijama, dizajna, psihološke pa i psihijatrijske dimenzije doživljaja medijima posredovanog svijeta. I toliko toga još. Otuda je na mišljenju koje stremi punini i koje je razaznalo da je odgovor u sustavima posredovanja - razvijati istovremeno rad na istraživanjima svih fenomena ljudske društvenosti, ali i polagati bestemeljne temelje mišljenju posredovanja, odnosno filozofiji medija. Jer filozofija medija je pokazala da je mišljenje samo rezultat sustava posredovanja i da bez poznavanja tih sustava posredovanja lako možemo prihvatiti rješenja koja su parcijalna, koja su samo obilježje određenih tehnika. Pred nama je još jedan zbornik koji radi na toj svojevrsnoj vertikali filozofijske misli odnosno misli uopće (onaj tko se brine o karakteru misli same, njoj kao istini, misli kao rezultatu slobode - taj propituje sudbinu čovjeka kao takvog). Zbornik otvara teme, ali najavljuje i nove pristupe. Potpuno otvoren za znanstveno i filozofijsko propitivanje svih sustava posredovanja on je uvijek i znanstveni i filozofijski pokušaj. Za doživljaj umjetničke slike treba biti na odgovarajućoj udaljenosti. Za razumijevanje filozofije medija ne treba se koncentrirati na samo jedan tekst. Tek cjelokupni mozaik daje istinu o svojim kamenčićima. Putujemo u svim smjerovima, jer samo tako možemo dohvatiti puninu puta.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Filozofija

Napomena
Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog simpozija
Filozofija medija održanog 19.–21. rujna 2018. u
Zagrebu



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica

Profili:

Avatar Url Marin Milković (urednik)

Avatar Url Sead Alić (urednik)


Citiraj ovu publikaciju:

Mediji kao središnji problem sadašnjosti / Alić, Sead ; Milković, Marin (ur.). Zagreb: Sveučilište Sjever ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja, 2019 (zbornik)
Alić, S. & Milković, M. (ur.) (2019) Mediji kao središnji problem sadašnjosti. Zagreb, Sveučilište Sjever ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja.
@book{book, year = {2019}, pages = {234}, keywords = {mediji, sredi\v{s}nji problem, sada\v{s}njost, filozofija}, isbn = {978-953-7809-87-4}, title = {Mediji kao sredi\v{s}nji problem sada\v{s}njosti}, keyword = {mediji, sredi\v{s}nji problem, sada\v{s}njost, filozofija}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Sjever ; Centar za filozofiju medija i mediolo\v{s}ka istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb} }
@book{book, year = {2019}, pages = {234}, keywords = {media, central problem, present, philosophy}, isbn = {978-953-7809-87-4}, title = {Media as the Central Problem of the Present}, keyword = {media, central problem, present, philosophy}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Sjever ; Centar za filozofiju medija i mediolo\v{s}ka istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font