Pregled bibliografske jedinice broj: 1056324
Vrednovanje kvalitete inkluzivnog odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj,Izazovi inkluzivnog odoja i obrazovanja
Vrednovanje kvalitete inkluzivnog odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj,Izazovi inkluzivnog odoja i obrazovanja // Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja Zbornik sažetaka 11. kongresa edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem / Bukvić, Z. (ur.).
Varaždin: Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske, 2016. str. 24-24 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1056324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrednovanje kvalitete inkluzivnog odgoja i
obrazovanja u Hrvatskoj,Izazovi inkluzivnog
odoja i obrazovanja
(EVALUATION OF THE QUALITY OF INCLUSIVE EDUCATION
IN CROATIA)
Autori
Žic Ralić, Anamarija ; Cvitković, Daniela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja Zbornik sažetaka 11. kongresa edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem
/ Bukvić, Z. - Varaždin : Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske, 2016, 24-24
ISBN
978-953-58871-0-2
Skup
Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja, 11. kongresa edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 28.04.2016. - 30.04.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
inkluzivni odgoj i obrazovanje ; vrednovanje kvalitete, učenici s teškoćama u razvoju
(inclusive education, evaluation of quality, children with disability)
Sažetak
U suvremenoj literaturi o inkluzivnom odgoju i obrazovanju ističe se potreba praćenja učinkovitosti inkluzivnih politika i prakse. U cilju stvaranja europskog referentnog modela procjene kvalitete inkluzivnog obrazovanja u okviru europskog projekta EBE EUSMOSI prišlo se kreiranju mjernog instrumenta kojim će se moći evidentirati inkluzivno obrazovanje u različitim zemljama. Cilj ovog rada je prikazati rezultate vrednovanja inkluzivnog odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj. U istraživanju su sudjelovali učitelji drugih razreda, osnovnih škola na području grada Zagreba i Zagrebačke županije (N=120) koji rade u inkluzivnim uvjetima, odnosno u razredu poučavaju djecu s utvrđenim teškoćama u razvoju. Primijenjena je Skala procjene kvalitete inkluzije u školi razvijena unutar EBE EUSMOSI projekta. Rezultati govore o kritičnosti učitelja prema provedbi inkluzivnog odgoja i obrazovanja na razini njihove škole, ali zadovoljstvu s tim kako sami unutar svog razreda provode potrebne prilagodbe za učenike s teškoćama. Među objektivnim pokazateljima kvalitete inkluzivnog obrazovanja kreiranim za zemlje Europe, manji broj je primjenjiv u Hrvatskim uvjetima. Uočljiv je nedostatak suradničkog rada i rasprava unutar škole, kao i s lokalnom zajednicom vezano uz potrebno unapređenje inkluzivnog procesa. Rezultati upućuju na konkretne aktivnosti kojima se može unaprijediti kvaliteta provedbe inkluzivnog odgoja i obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb