Pregled bibliografske jedinice broj: 1055870
Razvoj studentskih kompetencija tijekom stručnog osposobljavanja
Razvoj studentskih kompetencija tijekom stručnog osposobljavanja // Knjiga sažetaka 2. hrvatskog kongresa kliničke farmacije s međunarodnim sudjelovanjem
Zagreb, Hrvatska, 2017. str. 74-74 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1055870 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj studentskih kompetencija tijekom stručnog
osposobljavanja
(The development of student competencies during
pre-registration period)
Autori
Kummer, Ingrid ; Držaić, Margita ; Mucalo, Iva ; Ortner Hadžiabdić, Maja ; Brajković, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka 2. hrvatskog kongresa kliničke farmacije s međunarodnim sudjelovanjem
/ - , 2017, 74-74
Skup
2. hrvatski kongres kliničke farmacije s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.04.2017. - 22.04.2017
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
stručno osposobljavanje, kompetencije
(pre-registration training, competencies)
Sažetak
Uvod: Prema revidiranom programu studija Farmacije Farmaceutsko-biokemijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, umjesto jednogodišnjeg pripravničkog staža za magistre farmacije, u program Studija uvedeno je Stručno osposobljavanje za ljekarnike (SO) u trajanju od šest mjeseci. Program SO temeljen je na Hrvatskom ljekarničkom kompetencijskom okviru (HLJKO), službenom dokumentu Hrvatske ljekarničke komore (HLJK), te sadrži popis i opis aktivnosti za postizanje očekivanih kompetencija studenata-pripravnika. Svrha rada: Pratiti razvoj kompetencija studenata tijekom šestomjesečnog razdoblja SO. Metode: U ovu prospektivnu, opservacijsku studiju uključeni su svi studenti koji su tijekom 2016 godine bili na SO. Podaci su prikupljeni pomoću HLJKO- a, validiranog alata za procjenu i samoprocjenu kompetencija ljekarnika [1]. Studenti su procijenili svoje kompetencije na početku (tijekom prvog mjeseca) i na kraju SO (nakon šest mjeseci) koristeći pri tome skalu 1-4 koja mjeri učestalost ispravnog provođenja određene aktivnosti, odnosno postupanja (1 podrazumijeva najniži stupanj ispravnog provođenja određene aktivnosti). Rezultati: U samoprocjeni je sudjelovalo 46 studenata, pretežito ženskog spola (n=42, 91, 3%), medijana (raspona) dobi 25 (24-25) godina. Na početku SO studenti su se procijenili najboljima u Organizacijskim i upravljačkim kompetencijama (2, 89 ± 0, 643), a najlošijima u Javnozdravstvenim kompetencijama (1, 86 ± 0, 746). Tijekom šestomjesečnog razdoblja kompetentnost studenata se značajno poboljšala u svim domenama (p < 0, 001), dosegnuvši najvišu prosječnu ocjenu u Osobnim i profesionalnim kompetencijama (3, 36 ± 0, 472), dok je najniža i dalje ostala u Javnozdravstvenim kompetencijama (2, 76 ± 0, 688). Statistički značajan napredak po završetku SO studenti su pokazali u 15 od ukupno 16 kompetencija. Pri tome je najveći napredak studenata uočen u kompetenciji Promicanje zdravlja, a najmanji u kompetenciji Izrada magistralnih i galenskih pripravaka. Zaključak: HLJKO se pokazao kao koristan alat u praćenju razvoja kompetencija studenata tijekom SO te je pokazao da su studenti tijekom šestomjesečnog razdoblja u svim područjima značajno napredovali.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Farmacija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Farmaceutsko-biokemijski fakultet, Zagreb
Profili:
Margita Držaić
(autor)
Maja Ortner Hadžiabdić
(autor)
Andrea Brajković
(autor)
Iva Mucalo
(autor)