Pregled bibliografske jedinice broj: 1055829
Utjecaj mentoriranja na osobni i profesionalni život medicinskih sestara - mentora
Utjecaj mentoriranja na osobni i profesionalni život medicinskih sestara - mentora // South Eastern Europe Health Sciences Journal, 3 (2013), 1/supl.; 20-20 (domaća recenzija, ostalo, znanstveni)
CROSBI ID: 1055829 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj mentoriranja na osobni i profesionalni
život medicinskih sestara - mentora
(The Influence Of Mentorship To Professional
And Personal Development Of Nurses – Mentors)
Autori
Piškorjanac, Silvija
Izvornik
South Eastern Europe Health Sciences Journal (2197-5248) 3
(2013), 1/supl.;
20-20
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, ostalo, znanstveni
Ključne riječi
mentor, mentorstvo, sestrinstvo, osobni i profesionalni razvoj
(mentor, mentorship, nursing, personal and professional development)
Sažetak
Cilj Cilj je rada ispitati koliki je utjecaj mentoriranja na profesionalni i osobni razvoj medicinskih sestara – mentora. Ispitanici i metode Istraživanje je provedeno prospektivno, tijekom lipnja, srpnja i kolovoza 2012. godine u KBC Osijek, na klinikama i odjelima nastavnim bazama Medicinskog fakulteta u Osijeku. Ispitanici su prvostupnici sestrinstva, vanjski suradnici, mentori kliničkih vježbi pri dodiplomskom studiju Sestrinstva Medicinskoga fakulteta u Osijeku. Kriterij za uključivanje bio je: aktivni mentori tijekom akademske godine 2011./2012. Instrument istraživanja bio je anketni upitnik koji se sastoji od sedam pitanja o općim obilježjima ispitanika (spol, dob, radni odnos, godine radnog staža u struci, razina obrazovanja, dodatno obrazovanje, poslovi koje obavljaju). Drugi je dio upitnika činio strukturirani instrument od 57 pitanja podijeljenih u četiri kategorije koji je oblikovan prema „Mentorship evaluation form“ (School of Medicine, University of Virginia) ; „Mentor evaluation form“ (Connecticut Mentoring Partnership, Bussines Guide To Youth Mentoring, autori: Diane Hale, Susan Patrick i dr. Susan Weinbergeron) i “Mentoring in nursing education: Perceived characteristics of mentors and the consequences of mentorship“ Sabine Huybrecht ; Department of Healthcare Sciences, Artresis University College Antwerp, Belgium. Rezultati Mentori s duljinom trajanja mentorstva od 5 do 7 godina najznačajnijim pokazateljem osobnoga razvoja smatraju razvijanje vještina, dok su ocjene prema drugim pitanjima bez značajne razlike. Mentori s duljinom radnog staža od 21 do 30 godina smatraju kako im mentoriranje najviše otežavaju osobni čimbenici, mentori s najmanje staža (do 20 godina) smatraju da su to profesionalni čimbenici, a mentori s radnim stažem duljim od 40 godina smatraju nevažnim utjecaj otežavajućih čimbenika na osobni i profesionalni razvoj. Zaključak Mentoriranje ima veliki utjecaj na profesionalni i osobni razvoj medicinskih sestara – mentora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)