Pregled bibliografske jedinice broj: 1055809
Onkraj dokumentarnoga: Kreativne fotografske tehnike austrougarskih vojnika na bojištima Velikoga rata
Onkraj dokumentarnoga: Kreativne fotografske tehnike austrougarskih vojnika na bojištima Velikoga rata // Konac Velikoga rata - zbornik radova / Gržina, Hrvoje ; Stipančević, Mario (ur.).
Zagreb: Hrvatski državni arhiv, 2020. str. 89-100 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1055809 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Onkraj dokumentarnoga: Kreativne fotografske tehnike
austrougarskih vojnika na bojištima Velikoga rata
(Beyond documentary: Creative photographic
techniques used by Austro-Hungarian soldiers
during the Great War)
Autori
Gržina, Hrvoje
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Konac Velikoga rata - zbornik radova
/ Gržina, Hrvoje ; Stipančević, Mario - Zagreb : Hrvatski državni arhiv, 2020, 89-100
ISBN
978-953-7659-73-8
Skup
Znanstveni skup Konac Velikoga rata
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 29.11.2018. - 30.11.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Veliki rat ; fotografija ; fotografske tehnike ; kombinirano otiskivanje ; duga ekspozicija ; višestruka ekspozicija ; solarizacija/Sabattierov efekt
(Great War ; photography ; photographic techniques ; combination printing ; long exposure ; multiple exposure ; solarisation/Sabattier effect)
Sažetak
U radu su predstavljeni rezultati analize više kreativnih tehnika kojima su se austrougarski vojnici koristili na Istočnome i Jugozapadnome bojištu pri snimanju i izradi fotografija. Pokazalo se da među brojnim negativima i otiscima sačuvanima iz vremena Velikoga rata, fotografska slika na nekim primjercima pokazuje određene razlike od uvriježenoga dokumentarnog pristupa svojstvenoga većini postojećih snimaka. Detaljna je analiza odabranih fotografija tako otkrila fotografske tehnike poput duge i dvostruke ekspozicije, kombiniranoga otiskivanja i solarizacije kojima su se vojnici koristili ne bi li stvorili dojmljive i ponekad nadrealne kompozicije, posve atipične u odnosu na dominantnu, striktno dokumentarnu poetiku toga vremena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest