Pregled bibliografske jedinice broj: 1055661
Izazovi u operacionalizaciji pojma kulture vrtića
Izazovi u operacionalizaciji pojma kulture vrtića // Knjiga sažetaka: Doktorska konferencija za studente, voditelje i suradnike poslijediplomskih doktorskih studija pedagogije i obrazovnih znanosti DOKON 2015. / Kovač, Vesna ; Ledić, Jasminka ; Kušić, Siniša (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2015. str. 8-9 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1055661 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazovi u operacionalizaciji pojma kulture vrtića
(Challenges in operationalizing the concept of
kindergarten culture)
Autori
Čamber Tambolaš, Akvilina ; Kanjić, Sandra ; Ivković, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka: Doktorska konferencija za studente, voditelje i suradnike poslijediplomskih doktorskih studija pedagogije i obrazovnih znanosti DOKON 2015.
/ Kovač, Vesna ; Ledić, Jasminka ; Kušić, Siniša - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2015, 8-9
ISBN
978-953-7975-40-1
Skup
Doktorska konferencija za studente, voditelje i suradnike poslijediplomskih doktorskih studija pedagogije i obrazovnih znanosti, DOKON 2015.
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 22.05.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
dimenzije kulture vrtića ; konstrukcija mjernog instrumenta ; operacionalizacija kulture vrtića
(dimensions of kindergarten culture ; construction of measuring instrument ; operationalization of kindergarten culture)
Sažetak
U radu će se predstaviti teorijski model razvijen u svrhu izrade Skale stanja kulture vrtića kao dijela upitnika korištenog u pilot-istraživanju provedenom 2014. godine na prigodnom uzorku studenata diplomskog studija Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (N=78) na Učiteljskom fakultetu u Rijeci, u okviru istraživačkog projekta pod nazivom „Kultura odgojno-obrazovne ustanove kao čimbenik sukonstrukcije znanja“ Učiteljskog fakulteta u Rijeci. Izazovi u operacionalizaciji pojma kulture vrtića leže u činjenici da koncepti klime i kulture, iako slični, proizlaze iz različitih istraživačkih tradicija i istraživačkih zajednica (Hoy i sur., 1991 ; Owens, 2001, prema Schoen i Teddlie, 2008). Proučavanju školske klime pristupa se iz psihologijske perspektive korištenjem kvantitativnih dijagnostičkih instrumenata, dok je u istraživanju školske kulture dominantna antropologijska perspektiva koja se oslanja na izvore podataka (narativni iskazi, intervjui, video- zapisi i dr.) tipične za kvalitativni pristup (Freiberg, 1999, prema Schoen i Teddlie, 2008). Stoga nam je cilj bio izraditi mjerni instrument o kulturi vrtića koji bi se mogao koristiti u transverzalnim nacrtima istraživanja metodom ankete, na reprezentativnim uzorcima vrtića čime bi se otvorio prostor za povezivanje kulture vrtića s različitim vrijednostima i stavovima odgajatelja o sukonstrukciji znanja s različitim socijalnim strukturama, kao i prostor za usporedbu različitih geografskih područja. U odabiru teorijskog polazišta za izradu Skale stanja kulture vrtića opredijelili smo se za tipologiju školske kulture (u daljnjem tekstu: kulture odgojno-obrazovne ustanove) Stolla i Finka (2000) utemeljenu na dimenzijama djelotvornost-nedjelotvornost škole i poboljšanje pogoršanje škole, koje se opredmećuju u dvjema temeljnim dimenzijama konteksta odgojno-obrazovne ustanove - ekološka (fizička i vremenska) i sociopedagoška dimenzija (prilagođeno prema Petrović-Sočo, 2007) koje smo raščlanili na četrnaest dimenzija. Budući da one oslikavaju kulturu vrtića, možemo ih smatrati dimenzijama kulture vrtića. Skala stanja kulture vrtića sastoji se od ukupno 41 čestice raspodijeljenih u šest dimenzija: prostorno-materijalno okruženje (5 čestica) ; odgojno-obrazovni rad (4 čestice) ; vremenska konfiguracija (2 čestice) ; odnosi (14 čestica) ; odnos s roditeljima (8 čestica) ; usmjerenost odgajatelja na kontinuirano učenje i istraživanje osobne prakse (8 čestica). U izlaganju će se predstaviti osnovni rezultati deskriptivne analize mjernog instrumenta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
This work was supported by University of Rijeka,
Croatia, Scientific project ‘The Culture of
Educational Institutions as a Factor in the
(Co)construction of Knowledge’ [grant number
13.10.2.2.01].
POVEZANOST RADA
Projekti:
13.10.2.2.01
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka
Profili:
Akvilina Čamber Tambolaš
(autor)