Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1055087

Lansiranje novog proizvoda u FMCG industriji


Gospodnetić, Ivan
Lansiranje novog proizvoda u FMCG industriji, 2017., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Varaždin


CROSBI ID: 1055087 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Lansiranje novog proizvoda u FMCG industriji
(Launching of the new product in FMCG industry)

Autori
Gospodnetić, Ivan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za ekonomiju

Mjesto
Varaždin

Datum
03.05

Godina
2017

Stranica
57

Mentor
Rončević, Ante

Ključne riječi
Lansiranje novog proizvoda ; FMCG industrija
(Launching of the new product ; FMCG industry)

Sažetak
Prilikom opsežne obrade teme diplomskog rada, nekoliko činjenica se isticalo u gotovo svim dijelovima rada. Za današnje dinamično i nesigurno poslovanje između velikog broja proizvođača i njihovih proizvoda konkurentnost postaje ključno pitanje opstanka na tržištu. Na pitanje „kako biti bolji od drugih?“, kao odgovor nameće se:“ nužno je biti drukčiji, da bi se postalo boljim!"1. Danas nije dovoljno biti djelotvoran i ostvariti profite već je ključno diferencirati se od konkurencije te tako stjecati i održavati konkurentsku prednost. Inovativnost i lansiranje novog proizvoda kao jedan od segmenata diferencijacije mora sustavno pratiti proces prepoznavanja tržišnih prilika, identifikacije i odabira ciljne skupine potrošača, kombinacije elemenata marketinškog miksa sa kojim će se djelovati na svaku od skupina te odabira strategije i strateških ciljeva. Kroz taj napor konkurentnost stvaramo unutar dviju skupina činitelja, vanjskih u okolini na koje ne možemo utjecati te unutarnjim čimbenicima organizacije na koje ljudi imaju utjecaj. Upravo u tom kontekstu promatramo lansiranje novog proizvoda na tržište. „Nesumnjivo je uloga poduzeća koja se probija na tržište popraćena pogreškama, ali se općenito smatra da su pioniri bogato nagrađeni.“2 Pritom je odgovarajuća izgradnja elemenata marketing miksa podržana sistematskim provođenjem planiranih aktivnosti, jedina sigurnost u uspjeh i prihvat novog proizvoda na tržištu. Razvijaju se one osobine koje će biti prihvatljive i koje će zadovoljiti potrebe odabranog segmenta. Definiranjem cijene novog proizvoda potrebno je naći optimalan omjer između spremnosti kupca da plati „nešto više“ i proizvođača da ostvari projicirane profite. Pravodobno plasiranje proizvoda u prilagođeni kanal prodaje velika je prednost „pionira“ proizvoda koji stvara novu kategoriju. Osim što je u mogućnosti odabrati kanal prodaje pionir postavlja uvjete i pravila u tom segmentu. Nadalje promocija je vrlo važan element prilikom lansiranja novog proizvoda na tržište. Informiranjem i upoznavanjem proizvoda cilj je inovaciju približiti potrošačima i usaditi je u njihovu svijest na duže vrijeme. Kroz životni ciklus proizvoda ne samo da se predviđa uspjeh novog proizvoda nego se preispituju strategije i planovi te ih se eventualno prilagođava i mijenja tijekom ciklusa. Na taj način osim prihoda, poduzeće stječe iskustvo, razvija ekonomiju obujma, stvara pričuve i priprema se za potencijalno sniženje cijena u trenu kad se pojavi konkurencija koja će imitacijama željeti dio unosnog tržišnog udjela.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica

Profili:

Avatar Url Ante Rončević (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

repozitorij.unin.hr urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Gospodnetić, Ivan
Lansiranje novog proizvoda u FMCG industriji, 2017., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Varaždin
Gospodnetić, I. (2017) 'Lansiranje novog proizvoda u FMCG industriji', diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Varaždin.
@phdthesis{phdthesis, author = {Gospodneti\'{c}, Ivan}, year = {2017}, pages = {57}, keywords = {Lansiranje novog proizvoda, FMCG industrija}, title = {Lansiranje novog proizvoda u FMCG industriji}, keyword = {Lansiranje novog proizvoda, FMCG industrija}, publisherplace = {Vara\v{z}din} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Gospodneti\'{c}, Ivan}, year = {2017}, pages = {57}, keywords = {Launching of the new product, FMCG industry}, title = {Launching of the new product in FMCG industry}, keyword = {Launching of the new product, FMCG industry}, publisherplace = {Vara\v{z}din} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font