Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1054989

Preferencije učenika prema aktivnostima i sadržajima u nastavi Glazbene kulture


Šulentić Begić, Jasna; Begić, Amir; Pušić, Ivana
Preferencije učenika prema aktivnostima i sadržajima u nastavi Glazbene kulture // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 18 (2020), 1; 185-203 doi:10.31192/np.18.1.13 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1054989 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Preferencije učenika prema aktivnostima i sadržajima u nastavi Glazbene kulture
(Students’ Preferences Towards Activities and Teaching Content in Music Culture Classes)

Autori
Šulentić Begić, Jasna ; Begić, Amir ; Pušić, Ivana

Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) 18 (2020), 1; 185-203

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
aktivnosti i sadržaji, Glazbena kultura, otvoreni model/kurikulum, preferencije učenika
(activities and teaching content, Music Culture classes, open model/ curriculum, students’ preferences)

Sažetak
Od školske godine 2019./2020. nastava Glazbene kulture treba se realizirati prema Kurikulumu nastavnog predmeta Glazbena kultura za osnovne škole i Glazbena umjetnost za gimnazije koji će tijekom tri godine ući u sve razrede osnovne škole. U nastavi se realizira otvoreni kurikulum koji učiteljima omogućuje da učenje i podučavanje prilagođavaju interesima i sposobnostima učenika te vlastitim sklonostima. U okviru rada provedeno je istraživanje čiji je cilj bio utvrditi preferencije učenika prema različitim aktivnostima i sadržajima u nastavi Glazbene kulture te otkriti postoje li razlike u preferencijama s obzirom na razred, spol učenika te (ne)pohađanje izvannastavne/izvanškolske glazbene aktivnosti. Istraživanje, koje se odvijalo tijekom 2018. godine, obuhvatilo je 280 ispitanika, tj. anketirani su učenici četvrtog, šestog i osmog razreda. Rezultati pokazuju da učenici imaju pozitivan stav prema nastavi Glazbene kulture i da najviše preferiraju pjevanje, a zatim slušanje glazbe i glazbene igre. Međutim, zastupljenost aktivnosti i sadržaja, osim pjevanja, nije proporcionalna učeničkim preferencijama. Preferencije prema glazbenim aktivnostima s obzirom na spol učenika pokazuju kako se pojedine aktivnosti nalaze na istom mjestu i kod učenika i kod učenica. Također, slušanje glazbe više preferiraju učenici koji glazbenu izvannastavnu/izvanškolsku aktivnost nisu polazili ili je ne polaze. Zaključno, smatramo da bi se glazbene preferencije učenika trebale uzeti u obzir prilikom osmišljavanja nastavnih jedinica, izbora glazbe i organiziranja i izvođenja nastave.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
Ostalo-vlastito financiranje - Cjeloživotno učenje učitelja i nastavnika glazbe (CUUING) (Šulentić Begić, Jasna, Ostalo ) ( CroRIS)

Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Jasna Šulentić Begić (autor)

Avatar Url Amir Begić (autor)

Avatar Url Ivana Pušić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Šulentić Begić, Jasna; Begić, Amir; Pušić, Ivana
Preferencije učenika prema aktivnostima i sadržajima u nastavi Glazbene kulture // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 18 (2020), 1; 185-203 doi:10.31192/np.18.1.13 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Šulentić Begić, J., Begić, A. & Pušić, I. (2020) Preferencije učenika prema aktivnostima i sadržajima u nastavi Glazbene kulture. Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 18 (1), 185-203 doi:10.31192/np.18.1.13.
@article{article, author = {\v{S}ulenti\'{c} Begi\'{c}, Jasna and Begi\'{c}, Amir and Pu\v{s}i\'{c}, Ivana}, year = {2020}, pages = {185-203}, DOI = {10.31192/np.18.1.13}, keywords = {aktivnosti i sadr\v{z}aji, Glazbena kultura, otvoreni model/kurikulum, preferencije u\v{c}enika}, journal = {Nova prisutnost : \v{c}asopis za intelektualna i duhovna pitanja}, doi = {10.31192/np.18.1.13}, volume = {18}, number = {1}, issn = {1334-2312}, title = {Preferencije u\v{c}enika prema aktivnostima i sadr\v{z}ajima u nastavi Glazbene kulture}, keyword = {aktivnosti i sadr\v{z}aji, Glazbena kultura, otvoreni model/kurikulum, preferencije u\v{c}enika} }
@article{article, author = {\v{S}ulenti\'{c} Begi\'{c}, Jasna and Begi\'{c}, Amir and Pu\v{s}i\'{c}, Ivana}, year = {2020}, pages = {185-203}, DOI = {10.31192/np.18.1.13}, keywords = {activities and teaching content, Music Culture classes, open model/ curriculum, students’ preferences}, journal = {Nova prisutnost : \v{c}asopis za intelektualna i duhovna pitanja}, doi = {10.31192/np.18.1.13}, volume = {18}, number = {1}, issn = {1334-2312}, title = {Students’ Preferences Towards Activities and Teaching Content in Music Culture Classes}, keyword = {activities and teaching content, Music Culture classes, open model/ curriculum, students’ preferences} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts database, EBSCO, ERIH Plus, HRČAK


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font