Pregled bibliografske jedinice broj: 1054815
Slični, a opet različiti… - Analiza odnosa između osobina ličnosti, smisla za humor i stavova prema primjeni humora u radu odgajatelja
Slični, a opet različiti… - Analiza odnosa između osobina ličnosti, smisla za humor i stavova prema primjeni humora u radu odgajatelja // Identitet i različitost u odgoju I obrazovanje: Zbornik radova s međunarodnoga znanstveno- stručnoga skupa / Zrilić, Smiljana (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2018. str. 37-57
CROSBI ID: 1054815 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slični, a opet različiti… - Analiza odnosa
između osobina ličnosti, smisla za humor i
stavova prema primjeni humora u radu
odgajatelja
(Similar, yet different...- The analysis of the
relationship between personality traits, sense
of humor and attitudes toward the use of humor
in the preschool teachers' work)
Autori
Tatalović Vorkapić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Identitet i različitost u odgoju I obrazovanje: Zbornik radova s međunarodnoga znanstveno- stručnoga skupa
Urednik/ci
Zrilić, Smiljana
Izdavač
Sveučilište u Zadru
Grad
Zadar
Godina
2018
Raspon stranica
37-57
ISBN
978-953-331-252-1
Ključne riječi
odgajatelji ; osobine ličnosti ; smisao za humor ; stavovi ; humor u radu s djecom
(early childhood educators ; personality traits ; sense of humor ; attitudes ; humor in the work with children)
Sažetak
Premda značajan broj temeljnih dokumenata iz domene ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja ističe važnost ličnosti odgajatelja, koja u okviru implicitne pedagogije igra važnu ulogu u radu s djecom predškolske dobi, nedostaju sustavna, objektivna i pouzdana istraživanja. Stoga je osnovni cilj ovog rada prikazati dosadašnja istraživanja osobina ličnosti odgajatelja, te analizirati njihov odnos sa smislom za humor i stavovima prema primjeni humora u radu s djecom predškolske dobi. Istraživanjem je obuhvaćen uzorak od 202 odgajatelja iz 13 dječjih vrtića u Primorsko-goranskoj županiji. Primijenjene su tri skale: kratka skala od deset čestica koja mjeri „Velikih pet“ dimenzija ličnosti ; Skala smisla za humor koja mjeri šest dimenzija, te anketa za ispitivanje stavova prema važnosti primjene humora u radu s djecom. Rezultati su potvrdili pretpostavku o značajnoj pozitivnoj povezanosti svih dimenzija ličnosti s pojedinim dimenzijama smisla za humor kao i s pozitivnim stavovima prema primjeni humora u radu s djecom. Glavni efekti sedam regresijskih analiza pokazali su se značajnima, te se u radu analiziraju specifični doprinosi pojedinih osobina ličnosti. Zaključno, ova studija pruža kvalitetne smjernice za unapređenje odgajateljske prakse, oblika stručnog usavršavanja i studijskih programa, ali otvara i pojedina istraživačka pitanja za buduće studije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
Dobrobit djece u prijelaznim životnim periodima: Empirijska provjera Ekološko-dinamičkog modela
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka
Profili:
Sanja Tatalović Vorkapić
(autor)