Pregled bibliografske jedinice broj: 1054814
Kojim igrama olakšati prijelaz i prilagodbu u dječjem vrtiću? – Podrška socio-emocionalnoj dobrobiti djece rane i predškolske dobi
Kojim igrama olakšati prijelaz i prilagodbu u dječjem vrtiću? – Podrška socio-emocionalnoj dobrobiti djece rane i predškolske dobi // ZBORNIK RADOVA SA STRUČNO-ZNANSTVENOG SKUPA „ZAJEDNO RASTEMO – KOMPETENCIJE DJETETA ZA CJELOŽIVOTNO UČENJE ” / Kolar Billege, Marina (ur.).
Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Dječji vrtić Cvrčak, 2019. str. 107-117
CROSBI ID: 1054814 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kojim igrama olakšati prijelaz i prilagodbu u
dječjem vrtiću? – Podrška socio-emocionalnoj
dobrobiti djece rane i predškolske dobi
(What games to use for facilitating transition
and adaptation in kindergarten? - Support for
socio-emotional well-being among children of an
early and preschool age)
Autori
Tatalović Vorkapić, Sanja ; Polanec, Elma
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
ZBORNIK RADOVA SA STRUČNO-ZNANSTVENOG SKUPA „ZAJEDNO RASTEMO – KOMPETENCIJE DJETETA ZA CJELOŽIVOTNO UČENJE ”
Urednik/ci
Kolar Billege, Marina
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Dječji vrtić Cvrčak
Grad
Čakovec
Godina
2019
Raspon stranica
107-117
ISBN
978-953-8115-64-6
Ključne riječi
Ekološko-dinamički model tranzicije ; igre ; prijelaz ; prilagodba ; socioemocionalna dobrobit djece
(Ecological-Dynamic model of transition ; play ; transition ; adaptation ; socio-emotional well-being of children)
Sažetak
Osnovni cilj rada ustanove za rani i predškolski odgoj i obrazovanje prema Nacionalnom kurikulumu za rani i predškolski odgoj i obrazovanje (2014) jest osiguranje dobrobiti djece. Specifično, ovaj je rad usmjeren na socioemocionalnu dobrobit koja tijekom prijelaza i prilagodbe u dječjem vrtiću doživljava svoje najveće izazove. Suvremeni teorijski diskursi, kao što je Ekološko- dinamički model tranzicije, ističu važnost intrapersonalnih i interpersonalnih čimbenika te njihove međusobne odnose kroz vrijeme u kulturi u kojoj dijete živi. Upravo su vrste igara koje odgojitelji primjenjuju u radu s djecom tijekom prijelaza i prilagodbe jedna od značajnih determinanti uspješne adaptacije i kompetencija djece u kasnijim tranzicijama tijekom života. Stoga su u ovom radu prikazani suvremeni teorijski model tranzicije, organizacija prilagodbe u DV- u „Vrapčić” u Šenkovcu te različite vrste igara koje olakšavaju prijelaz i prilagodbu u dječjem vrtiću s implikacijama za unapređenje prakse.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
Dobrobit djece u prijelaznim životnim periodima: Empirijska provjera Ekološko-dinamičkog modela
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka
Profili:
Sanja Tatalović Vorkapić
(autor)