Pregled bibliografske jedinice broj: 1054812
Socio-emocionalna dobrobit i otpornost djece rane i predškolske dobi: Kako omogućiti da djeca (p)ostanu dobro?
Socio-emocionalna dobrobit i otpornost djece rane i predškolske dobi: Kako omogućiti da djeca (p)ostanu dobro? // Dijete, vrtić, obitelj : časopis za odgoj i naobrazbu predškolske djece namijenjen stručnjacima i roditeljima, 89 (2019), 2-6 (domaća recenzija, pregledni rad, stručni)
CROSBI ID: 1054812 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socio-emocionalna dobrobit i otpornost djece
rane i predškolske dobi: Kako omogućiti da
djeca (p)ostanu dobro?
(Socio-emotional well-being and resilience among
childrenf an earyl and preschool age: How to
achieve for children to be(come) well?)
Autori
Tatalović Vorkapić, Sanja
Izvornik
Dijete, vrtić, obitelj : časopis za odgoj i naobrazbu predškolske djece namijenjen stručnjacima i roditeljima (1331-1948) 89
(2019);
2-6
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, stručni
Ključne riječi
dobrobit djece ; socio-emocionalna dobrobit djece ; psihološka otpornost djece ; razvojni miljokazi socio-emocionalnog razvoja ; smjernice za praksu
(Children's well-being ; socio-emotional well-being ; resilience ; deveopmental milestones of socio-emotional development ; practice guidelines)
Sažetak
Socio-emocionalna dobrobit sastavni je dio opće dobrobiti djece i odražava optimalno funkcioniranje i iskustvo na socio-emocionalnom planu djece koje je pod značajnim utjecajem različitih intra-personalnih (karakteristike djeteta) i inter-personalnih čimbenika (okolina i društvo u kojima dijete živi). Socio- emocionalna dobrobit djece obuhvaća razvojnu dimenziju koja je tek odnedavno postala fokus znanstvenih istraživanja. Naime, koncept dobrobiti djece iznimno je kompleksan zbog toga što ne odražava samo BITI ili OSTATI DOBRO (well-being) kao što je to definirano kod odraslih, već i POSTATI DOBRO (well-becoming), te uključuje veliki broj različitih aspekata. Vezano uz to, psihološki otporna (resilient) djeca uspijevaju ostvariti svoje razvojne zadatke na optimalnoj razini bez obzira na utjecaje rizičnih čimbenika u njihovom životu. Imajući na umu važnost socio-emocionalne dobrobiti i otpornosti djece pored relevantnih razvojnih miljokaza u suvremenom životnom kontekstu, pitanje o tome kako provoditi kvalitetan odgojno-obrazovni rad s djecom u svrhu poticanja njihova razvoja i učenja s posebnim naglaskom na osiguranje najviše razine njihove socio-emocionalne dobrobiti i psihološke otpornosti predstavlja snažan profesionalni izazov.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
Dobrobit djece u prijelaznim životnim periodima: Empirijska provjera Ekološko-dinamičkog modela
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka
Profili:
Sanja Tatalović Vorkapić
(autor)