Pregled bibliografske jedinice broj: 1054800
Podrška socijalno-emocionalnoj dobrobiti djece u Hrvatskoj: Prikaz tri znanstveno-stručna projekta
Podrška socijalno-emocionalnoj dobrobiti djece u Hrvatskoj: Prikaz tri znanstveno-stručna projekta // EDUVision 2019 – Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij / Orel, Mojca (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2019. str. 69-83
CROSBI ID: 1054800 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Podrška socijalno-emocionalnoj dobrobiti djece u
Hrvatskoj: Prikaz tri znanstveno-stručna projekta
(Supporting Socio-Emotional Well-Being of
Children in Croatia: Presentation of Three
Scientific and Professional Projects)
Autori
Tatalović Vorkapić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
EDUVision 2019 – Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij
Urednik/ci
Orel, Mojca
Izdavač
EDUvision
Grad
Ljubljana
Godina
2019
Raspon stranica
69-83
ISBN
978-961-94950-0-1
Ključne riječi
djeca ; dobrobit ; mentalno zdravlje ; odgajatelji/učitelji ; otpornost ; tranzicija ; socijalno-emocionalno učenje
(children ; well.being ; mental health ; teachers ; resilience ; transition ; social-emotional learning)
Sažetak
Za razliku od psihološke dobrobiti odraslih, dobrobit djece nije jednostavno definirati s obzirom na to da dominirajuća razvojna komponenta pridonosi složenosti ovog koncepta. Samim time, izazovno je proučavati sve značajne korelate psihološke dobrobiti djece, što je ujedno i cilj tri znanstveno-stručna projekta koja se trenutno provode u Hrvatskoj pri Učiteljskom fakultetu u Rijeci. Njihov je doprinos ujedno i u tome, što sličnih projekata ima ili vrlo malo ili ih uopće nema, a prikazana tri su u svojoj početnoj godini provedbe. Osnovni cilj prvog znanstvenog projekta jest empirijska provjera Ekološkodinamičkog modela tranzicije u Hrvatskoj, a koji predstavlja suvremeni teorijski model u razumijevanju svih značajnih korelata tranzicije djece rane i predškolske dobi. Očekuje se utvrđivanje značajnih interpersonalnih i intrapersonalnih determinanti tranzicije djece iz obitelji u dječji vrtić, te iz vrtića u školu, temeljem kojih će biti moguće definirati praktične implikacije za facilitiranje prijelaza i prilagodbe. Cilj drugog, stručnog projekta jest postojeća znanja i vještine kojima raspolaže akademska zajednica pružiti lokalnoj zajednici kroz osiguranje podrške djeci rane i predškolske dobi i njihovim obiteljima, te odgajateljima i učiteljima tijekom tranzicija u djetinjstvu, pri čemu je naglasak na pružanju podrške socijalno-emocionalnoj dobrobiti djece. Očekuje se značajan napredak u povezivanju članova akademske zajednice i praktičara, te predstavnika lokalne zajednice sa svrhom ostvarenja najviše razine dobrobiti djece. Naposljetku, u radu je prikazan međunarodni znanstveno-stručni Erasmus+ projekt KA3, kojem je voditelj Sveučilište u Milanu u Italiji, a na kojem je Hrvatska jedna od suradnih zemalja. Cilj ovog projekta je kreiranje i implementacija Kurikuluma za mentalno zdravlje djece od treće do osamnaeste godine. Očekuje se da će edukacija odgajatelja i učitelja doprinijeti efikasnoj primjeni kurikuluma, te da će evaluacijsko istraživanje ukazati na njegove pozitivne efekte. Sva tri projekta svoje teorijske temelje imaju u suvremenim postavkama socijalno-emocionalnog učenja, psihološke otpornosti i općenito dobrobiti djece, kao bazičnim pretpostavkama očuvanja mentalnog zdravlja djece, kako kratkoročno, tako i dugoročno. Premda su prikazani projekti u svojoj početnoj fazi, očekuje se potvrda postavljenih hipoteza, a temeljni izazov u budućnosti bit će njihova trajnija implementacija u društvu, kao i mogućnosti nastavka istraživanja u onim dijelovima gdje znanstvena evaluacija bude ukazala na nedostatke. Ti će nedostaci poslužiti kao osnovne smjernice za buduća istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
Dobrobit djece u prijelaznim životnim periodima: Empirijska provjera Ekološko-dinamičkog modela
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka
Profili:
Sanja Tatalović Vorkapić
(autor)