Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1054800

Podrška socijalno-emocionalnoj dobrobiti djece u Hrvatskoj: Prikaz tri znanstveno-stručna projekta


Tatalović Vorkapić, Sanja
Podrška socijalno-emocionalnoj dobrobiti djece u Hrvatskoj: Prikaz tri znanstveno-stručna projekta // EDUVision 2019 – Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij / Orel, Mojca (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2019. str. 69-83


CROSBI ID: 1054800 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Podrška socijalno-emocionalnoj dobrobiti djece u Hrvatskoj: Prikaz tri znanstveno-stručna projekta
(Supporting Socio-Emotional Well-Being of Children in Croatia: Presentation of Three Scientific and Professional Projects)

Autori
Tatalović Vorkapić, Sanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni

Knjiga
EDUVision 2019 – Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij

Urednik/ci
Orel, Mojca

Izdavač
EDUvision

Grad
Ljubljana

Godina
2019

Raspon stranica
69-83

ISBN
978-961-94950-0-1

Ključne riječi
djeca ; dobrobit ; mentalno zdravlje ; odgajatelji/učitelji ; otpornost ; tranzicija ; socijalno-emocionalno učenje
(children ; well.being ; mental health ; teachers ; resilience ; transition ; social-emotional learning)

Sažetak
Za razliku od psihološke dobrobiti odraslih, dobrobit djece nije jednostavno definirati s obzirom na to da dominirajuća razvojna komponenta pridonosi složenosti ovog koncepta. Samim time, izazovno je proučavati sve značajne korelate psihološke dobrobiti djece, što je ujedno i cilj tri znanstveno-stručna projekta koja se trenutno provode u Hrvatskoj pri Učiteljskom fakultetu u Rijeci. Njihov je doprinos ujedno i u tome, što sličnih projekata ima ili vrlo malo ili ih uopće nema, a prikazana tri su u svojoj početnoj godini provedbe. Osnovni cilj prvog znanstvenog projekta jest empirijska provjera Ekološkodinamičkog modela tranzicije u Hrvatskoj, a koji predstavlja suvremeni teorijski model u razumijevanju svih značajnih korelata tranzicije djece rane i predškolske dobi. Očekuje se utvrđivanje značajnih interpersonalnih i intrapersonalnih determinanti tranzicije djece iz obitelji u dječji vrtić, te iz vrtića u školu, temeljem kojih će biti moguće definirati praktične implikacije za facilitiranje prijelaza i prilagodbe. Cilj drugog, stručnog projekta jest postojeća znanja i vještine kojima raspolaže akademska zajednica pružiti lokalnoj zajednici kroz osiguranje podrške djeci rane i predškolske dobi i njihovim obiteljima, te odgajateljima i učiteljima tijekom tranzicija u djetinjstvu, pri čemu je naglasak na pružanju podrške socijalno-emocionalnoj dobrobiti djece. Očekuje se značajan napredak u povezivanju članova akademske zajednice i praktičara, te predstavnika lokalne zajednice sa svrhom ostvarenja najviše razine dobrobiti djece. Naposljetku, u radu je prikazan međunarodni znanstveno-stručni Erasmus+ projekt KA3, kojem je voditelj Sveučilište u Milanu u Italiji, a na kojem je Hrvatska jedna od suradnih zemalja. Cilj ovog projekta je kreiranje i implementacija Kurikuluma za mentalno zdravlje djece od treće do osamnaeste godine. Očekuje se da će edukacija odgajatelja i učitelja doprinijeti efikasnoj primjeni kurikuluma, te da će evaluacijsko istraživanje ukazati na njegove pozitivne efekte. Sva tri projekta svoje teorijske temelje imaju u suvremenim postavkama socijalno-emocionalnog učenja, psihološke otpornosti i općenito dobrobiti djece, kao bazičnim pretpostavkama očuvanja mentalnog zdravlja djece, kako kratkoročno, tako i dugoročno. Premda su prikazani projekti u svojoj početnoj fazi, očekuje se potvrda postavljenih hipoteza, a temeljni izazov u budućnosti bit će njihova trajnija implementacija u društvu, kao i mogućnosti nastavka istraživanja u onim dijelovima gdje znanstvena evaluacija bude ukazala na nedostatke. Ti će nedostaci poslužiti kao osnovne smjernice za buduća istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Citiraj ovu publikaciju:

Tatalović Vorkapić, Sanja
Podrška socijalno-emocionalnoj dobrobiti djece u Hrvatskoj: Prikaz tri znanstveno-stručna projekta // EDUVision 2019 – Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij / Orel, Mojca (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2019. str. 69-83
Tatalović Vorkapić, S. (2019) Podrška socijalno-emocionalnoj dobrobiti djece u Hrvatskoj: Prikaz tri znanstveno-stručna projekta. U: Orel, M. (ur.) EDUVision 2019 – Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij. Ljubljana, EDUvision, str. 69-83.
@inbook{inbook, author = {Tatalovi\'{c} Vorkapi\'{c}, Sanja}, editor = {Orel, M.}, year = {2019}, pages = {69-83}, keywords = {djeca, dobrobit, mentalno zdravlje, odgajatelji/u\v{c}itelji, otpornost, tranzicija, socijalno-emocionalno u\v{c}enje}, isbn = {978-961-94950-0-1}, title = {Podr\v{s}ka socijalno-emocionalnoj dobrobiti djece u Hrvatskoj: Prikaz tri znanstveno-stru\v{c}na projekta}, keyword = {djeca, dobrobit, mentalno zdravlje, odgajatelji/u\v{c}itelji, otpornost, tranzicija, socijalno-emocionalno u\v{c}enje}, publisher = {EDUvision}, publisherplace = {Ljubljana} }
@inbook{inbook, author = {Tatalovi\'{c} Vorkapi\'{c}, Sanja}, editor = {Orel, M.}, year = {2019}, pages = {69-83}, keywords = {children, well.being, mental health, teachers, resilience, transition, social-emotional learning}, isbn = {978-961-94950-0-1}, title = {Supporting Socio-Emotional Well-Being of Children in Croatia: Presentation of Three Scientific and Professional Projects}, keyword = {children, well.being, mental health, teachers, resilience, transition, social-emotional learning}, publisher = {EDUvision}, publisherplace = {Ljubljana} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font