Pregled bibliografske jedinice broj: 1054632
Društveno poduzetništvo
Društveno poduzetništvo, 2019. (ostalo).
CROSBI ID: 1054632 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društveno poduzetništvo
(Social entrepreneurship)
Autori
Perić, Julia
Izvornik
Izvješće o malim i srednjim poduzećima u Hrvatskoj – 2019. uključujući rezultate GEM – Global Entrepreneurship Monitor istraživanja za Hrvatsku za 2018. godinu
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo
Godina
2019
Ključne riječi
Društveno poduzetništvo, društvena poduzeća, poduzetnički ekosustav
(Social entrepreneurship, social enterprise, business ecosystem)
Sažetak
U Hrvatskoj se o društvenom poduzetništvu značajnije raspravlja tek u zadnjih desetak godina, iako se koncept djelovanja može prepoznati u naporima civilnog sektora da vrati socio-ekonomsku ravnotežu u zajednici nakon Domovinskog rata. Dok se u svijetu ovaj model poslovanja sve više popularizira jer izjednačuje ekonomsku i društvenu vrijednost, Hrvatska se još uvijek suočava s različitim problemima poput nerazumijevanja samog koncepta (socijalna /društvena vs. okolišna vs. ekonomska dimenzija), nepostojanja konkretnog zakonodavnog okvira, nepreuzimanja odgovornosti za poticanje društvenog poduzetništva od strane institucija koje se bave društvenim i socijalnim pitanjima. U Europskoj uniji, društveno poduzetništvo je prepoznato kao važan izvor stvaranja dodatne društvene vrijednosti kroz aktivnosti više od 2, 8 milijuna društvenih poduzeća (10% svih poduzeća) i više od 232 milijuna članova socijalnih zadruga, uzajamnih društava i sličnih subjekata u kojima djeluje više od 13, 6 milijuna zaposlenih (što čini oko 6, 3% radno sposobnog stanovništva u Europskoj uniji) i više od 82, 8 milijuna volontera (čiji su sati ekvivalent 5, 5 milijuna radnika na puno radno vrijeme)
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija