Pregled bibliografske jedinice broj: 1054463
Povezanost tjelesne aktivnosti i sedentarnog ponašanja sa školskim uspjehom adolescenata
Povezanost tjelesne aktivnosti i sedentarnog ponašanja sa školskim uspjehom adolescenata, 2019., diplomski rad, diplomski, Kineziološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1054463 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost tjelesne aktivnosti i sedentarnog
ponašanja sa školskim uspjehom adolescenata
(Associations between physical activity, sedentary
behaviour and school achievement in adolescents)
Autori
Bagarić, Domagoj
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Kineziološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
30.10
Godina
2019
Stranica
24
Mentor
Radman, Ivan
Ključne riječi
tjelesna aktivnost ; adolescenti ; prosjek ocjena ; ocjena iz matematike ; vrijeme pred ekranom ; sjedilačko vrijeme
(physical activity ; adolescents ; grade point average ; math grade ; screen time ; sedentary time)
Sažetak
Svrha: primarni cilj ovog rada je utvrđivanje povezanosti komponenti školskog uspjeha s razinom uobičajene tjelesne aktivnosti kod učenika srednjih škola grada Zagreba. Sekundarni cilj je utvrditi postoji li relacija između razine neaktivnog – sjedilačkog ponašanja i školskog uspjeha. Metode: Istraživanje je dio CRO-PALS studije te uključuje 822 adolescenata. U svrhu procjene tjelesne aktivnosti i sjedilačkog ponašanja, korištena je računalna verzija SHAPES upitnika. Upitnik uključuje dvije stavke i zahtijeva prisjećanje tjelesne aktivnosti umjerenog intenziteta te aktivnosti visokog intenziteta tijekom prethodnih sedam dana. Sjedilačko ponašanje također je procijenjeno pomoću SHAPES upitnika kroz dvije stavke u okviru kojih se razmatralo vrijeme provedeno u prethodno određenom sjedilačkom ponašanju tijekom prosječnog dana u školi te prilikom tipičnog dana tijekom vikenda. Rezultati: Postoji slaba, ali značajna pozitivna povezanost sjedilačkog provedenog vremena s ukupnim prosjekom ocjena te negativna povezanost između vremena pred ekranom i zaključne ocjene iz matematike i ukupnog prosjeka ocjena kod djevojaka. Analize na dječacima upućuju na postojanje pozitivne povezanosti između tjelesne aktivnosti i ukupnog prosjeka školskih ocjena kod podskupine dječaka s najnižom razinom dnevne tjelesne aktivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija