Pregled bibliografske jedinice broj: 1054460
Utjecaj tjelovježbenih aktivnosti tijekom nastave u učionici na školski uspjeh učenika
Utjecaj tjelovježbenih aktivnosti tijekom nastave u učionici na školski uspjeh učenika, 2019., diplomski rad, diplomski, Kineziološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1054460 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj tjelovježbenih aktivnosti tijekom nastave
u učionici na školski uspjeh učenika
(Effects of a classroom-based physical activity
programme on academic performance)
Autori
Malta, Marta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Kineziološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
19.09
Godina
2019
Stranica
26
Mentor
Radman, Ivan
Neposredni voditelj
Podnar, Hrvoje
Ključne riječi
tjelesna aktivnost učenika ; ocjene učenika ; školski predmeti ; razredna nastava ; Brain Breaks® Physical Activity Solutions by HOPSports®
(physical activity ; school grades ; school subjects ; classroom-based physical activity ; Brain Breaks® Physical Activity Solutions by HOPSports®)
Sažetak
Obzirom na osjetljivost školskog obrazovnog procesa, čitav niz faktora može utjecati na školski uspjeh učenika. Tjelesna aktivnost nerijetko je isticana jednim od čimbenika tjelesnog i mentalnog zdravlja, pa je osnovana pretpostavka da se povećanjem njene razine može pozitivno utjecati na čimbenike školskog uspjeha poput pažnje, koncentracije i sl. Stoga je cilj ovog istraživanja bio istražiti utjecaj aktivne pauze na završni uspjeh učenika. U drugom obrazovnom razdoblju, od veljače do svibnja 2015. godine proveo se eksperiment na učenicima razredne nastave (2. do 4. razreda) dviju osnovnih škola iz Zagreba. Tijekom eksperimenta provodila se tjelesno aktivna pauza na nastavi iz predmeta Hrvatski jezik, Matematika, Engleski jezik i Priroda i društvo, u trajanju od 5 minuta, uz različite multimedijalne sadržaje koji su bili dostupni na Brain Breaks® Physical Activity Solutions by HOPSports® platformi. U istraživanju je ukupno sudjelovalo 293 učenika, iz eksperimentalne škole 186, a iz kontrolne 107 učenika. Svi potrebni podaci prikupili su se u školama, uz dopuštenje ravnatelja te bez uzimanja osobnih podataka učenika. Koristile su se sljedeće varijable: (I) ukupni školski uspjehu na kraju 2013./14. školske godine, (II) ukupni školski uspjeh na kraju 2014./15. školske godine, (III) školski uspjehu iz predmeta Hrvatski jezik, Matematika, Engleski jezik i Priroda i društvo na kraju 2013./14. školske godine te (IV) školski uspjeh iz predmeta Hrvatski jezik, Matematika, Engleski jezik i Priroda i društvo na kraju 2014./15. školske godine. ANOVA je univarijantna analiza varijance korištena za utvrđivanje razlika među inicijalnim karakteristikama ispitanika. Za utvrđivanje razlika u završnom mjerenju između učenika eksperimentalne i kontrolne skupine korištena je ANCOVA, analiza kovarijance. Nakon provedenog eksperimenta nisu uočene statistički značajne razlike između kontrolne i eksperimentalne skupine u školskom uspjehu učenika. Dodatnim uvidom u stvarne vrijednosti općeg uspjeha (ES 4.753 ± 0.014 vs. KS 4.745 ± 0.018) i ocjena iz predmeta Hrvatski jezik (ES 4.495 ± 0.032 vs. KS 4.458 ± 0.043), Matematika (ES 4.442 ± 0.034 vs. KS 4.531 ± 0.045), Engleski jezik (ES 4.628 ± 0.031 vs. KS 4.656 ± 0.041) i Priroda i društvo (ES 4.655 ± 0.028 vs. KS 4.656 ± 0.037) uočene su uglavnom ocjene odličan te su razlike u uspjehu učenika male te gotovo zanemarive. Navedeno ukazuje kako bi učitelji u praksi mogli implementirati svakodnevnu tjelesnu aktivnost tijekom nastave bez velikog rizika da će se vrijeme posvećeno tjelesnom vježbanju negativno odraziti na školski uspjeh učenika zbog smanjenja vremena posvećenog nastavi, dok bi istovremeno učenike izložili dobrobitima povećanja razine tjelesne aktivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb