Pregled bibliografske jedinice broj: 1054456
Utjecaj tjelovježbenih aktivnosti tijekom nastave u učionici na izostanak učenika s nastave
Utjecaj tjelovježbenih aktivnosti tijekom nastave u učionici na izostanak učenika s nastave, 2019., diplomski rad, diplomski, Kineziološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1054456 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj tjelovježbenih aktivnosti tijekom nastave
u učionici na izostanak učenika s nastave
(Impact of a classroom-based physical activity
programme on school attendance)
Autori
Zorić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Kineziološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
09.07
Godina
2019
Stranica
27
Mentor
Radman, Ivan
Neposredni voditelj
Podnar, Hrvoje
Ključne riječi
izostanci s nastave ; tjelesna aktivnost ; osnovna škola
(Brain Breaks ; Physical Activity Solutions)
Sažetak
Cilj rada bio je istražiti utjecaj svakodnevnih tjelovježbenih aktivnosti u učionici, provedenih s ciljem ostvarivanja aktivne pauze tijekom nastave na broj izostalih nastavnih sati učenika razredne nastave (2. - 4. razred). Ukupno je u istraživanju sudjelovalo 293 učenika iz dvije osnovne škole u dobi 7 - 10 godina. Iz eksperimentalne škole sudjelovali su svi razredni odjeli 2. - 4. razreda (186 učenika), dok su u kontrolnoj školi slučajnim odabirom izabrana od svih razrednih odjela dva razreda (107 učenika). U periodu intervencije učitelji su tijekom redovite nastave Hrvatskog jezika, Engleskog jezika, Prirode i društva te Matematike zaustavili nastavni proces i proveli petominutnu tjelovježbenu aktivnu pauzu uz pomoć multimedijalnih sadržaja. Eksperiment se provodio u drugom obrazovnom razdoblju (veljača – svibanj). Podaci su prikupljeni uvidom u dnevnik učenika, bez uzimanja osobnih podataka i uz dopuštenje ravnatelja. Koristile su se sljedeće varijable: (I) ukupan broj izostanaka tijekom prvog obrazovnog razdoblja, (II) ukupan broj izostanaka tijekom drugog obrazovnog razdoblja, (III) ukupan broj izostanaka tijekom cijele nastavne godine. Univarijantna analiza varijance (ANOVA) korištena je za utvrđivanje razlika u broju izostanaka s nastave između I. i II. obrazovnog razdoblja za kontrolnu i eksperimentalnu skupinu. Analiza kovarijance (ANCOVA) korištena je za utvrđivanje razlika između ukupnog broja izostanaka tijekom II. obrazovnog razdoblja između eksperimentalne i kontrolne skupine s ukupnim brojem izostanaka tijekom prvog obrazovnog razdoblja kao kovarijatom. Učenici iz obje skupine značajno su više izostali s nastave u drugom polugodištu (ES 27, 12 vs. KS 28, 16), međutim učenici eksperimentalne skupine ostvarili su manje povećanje broja izostanaka (ES 6, 78 vs. KS 11, 31). Nije utvrđena značajna razlika između eksperimentalne i kontrolne skupine u broju izostanaka tijekom II. obrazovnog razdoblja (p=0, 333). Bez obzira što razlika u izostancima tijekom II. obrazovnog razdoblja nije statistički značajna, učenici eksperimentalne skupine su imali gotovo dvostruko manje povećanje broja izostanaka od kontronlne skupine u odnosu na I. obrazovno razdoblje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb