Pregled bibliografske jedinice broj: 1053871
Opažanje ponašanja odgajatelja kroz okvir modela "PERMA" iz pozitivne psihologije
Opažanje ponašanja odgajatelja kroz okvir modela "PERMA" iz pozitivne psihologije, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1053871 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Opažanje ponašanja odgajatelja kroz okvir modela
"PERMA" iz pozitivne psihologije
(Perceptions of preschool teachers' behavior
through the framework of "PERMA" - positive
psychology model)
Autori
Ivana Puškarić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
08.07
Godina
2019
Stranica
41
Mentor
Olčar, Diana
Ključne riječi
odgajatelj, opažanje, „PERMA“ model, pozitivna edukacija, pozitivna psihologija
(nursery teacher, observation, “PERMA” model, positive psychology, positive education)
Sažetak
Pozitivna psihologija temelji se na psihološkim istraživanjima o radosti, životnom zadovoljstvu i sreći. U ovom radu opisano je istraživanje opažanja ponašanja odgajatelja prema , , PERMA“ modelu, teoretskom modelu dobrobiti Martina Seligmana (2011). Cilj istraživanja bio je saznati koliko odgajateljice potiču kod djece svaku od komponenata ovog modela: pozitivne emocije, uključenost, odnose, značenje, uspjeh i, kasnije dodanu komponentu, zdravlje, prema kojoj se ovaj model naziva i „PERMA-H“. Opažalo se ukupno deset odgajateljica u Dječjem vrtiću „Bistrac“ u Ogulinu. Promatrano je koliko odgajateljice potiču svaku od dimenzija „PERMA“modela prema protokolu za opažanje koji je konstruiran za ovu prigodu.Opažanje ponašanja bodovalo se kao: dovoljno prisutno, nedovoljno prisutno i neopaženo ponašanje. Rezultati ovog istraživanja pokazali su dasu odgajateljice kod djece najviše poticale komponentu smisla (95% odgajateljica), nešto manje pozitivne emocije (85% odgajateljica), uključenost (85% odgajateljica), odnose (85% odgajateljica) i zdravlje (85% odgajateljica) te najmanje komponentu postignuća (70% odgajateljica). Moguće je zaključiti da odgajateljice sve dimenzije modela „PERMA“ potiču u visokoj mjeri te na taj način potiču dječju dobrobit. Potrebno je naglasiti da je generalizacija podataka ograničena s obzirom na mali uzorak.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)