Pregled bibliografske jedinice broj: 1053768
Upoznaj samoga sebe! (Nosce te ipsum!)
Upoznaj samoga sebe! (Nosce te ipsum!) // Vrtuljak igara – verbotonalne edukacijske igre za poticanje kognitivnog i govorno- jezičnog razvoja djece od 6 do 13 godine / Halačev, Slavenka (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2016. str. 138-182
CROSBI ID: 1053768 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upoznaj samoga sebe! (Nosce te ipsum!)
(Get to know yourself! (Nosce te ipsum!))
Autori
Ačkar, Jelena ; Benjek, Ivana ; Čilić Burušić, Lidija ; Jurić, Dunja ; Sladić, Tea ; Vukmanović, Božica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Vrtuljak igara – verbotonalne edukacijske igre za poticanje kognitivnog i govorno- jezičnog razvoja djece od 6 do 13 godine
Urednik/ci
Halačev, Slavenka
Izdavač
Školska knjiga
Grad
Zagreb
Godina
2016
Raspon stranica
138-182
ISBN
978-953-0-51712-7
Ključne riječi
Učenje kroz igru, socioemocionalni razvoj, govorno-jezični razvoj, verbotonalna metoda
(Learning through play, socio-emotional development, speech-language development, verbotonal method)
Sažetak
Igra je temeljni oblik aktivnosti u kojoj djeca uče i usvajaju različite emocionalno-socijalne i govorno-jezične vještine. Aktivnosti kojima se potiču prepoznavanje i iskazivanje emocija osobito su važne u odgoju i obrazovanju djece, a pogotovo djece oštećena sluha i/ili govora. Osim što su takve aktivnosti usmjerene na emocionalni razvoj djeteta, one također pomažu učenicima u razvoju ranih društvenih odnosa, promicanju socijalizacije, razvoju govora i rješavanju problema koji nastaju zbog pogrješnog prepoznavanja ili neprimjerenog iskazivanja emocija. U igri djeca usvajaju značenje različitih osjećaja i prepoznavanje osjećaja kod sebe i drugih. Upotrebom različitih riječi za mnogobrojne emocije, razgovorom s vršnjacima i odraslima o njima, u djece se potiče jezično izražavanje. Uloga emocija stoga je usko povezana s interesima i potrebama djeteta. Djeci se treba pružiti mogućnost da izraze svoje emocije. S pomoću igre koja odgovara djetetovim sposobnostima moći ćemo stvoriti mjesto na kojem dijete ne će samo iskazati svoje interese i potrebe (Huizinga, 1992.) nego će moći slobodno izraziti svoje emocije te formirati stav o određenim vrjednotama modernog društva kao što su tolerancija, poštovanje i dječja prava. Jedan od načina na koji to možemo postići jest s pomoću pričanja priča jer ćemo tako djecu na kreativan način potaknuti na iskazivanje vlastitih misli i osjećaja. Glavni cilj igara u ovom poglavlju jest poticanje socijalno-emocionalnog te govorno-jezičnog razvoja djece. To je postignuto s pomoću različitih igara koje su smišljene tako da djeci budu zabavne, ali i da ih potaknu na iskazivanje primjerenih emocija u različitim socijalnim situacijama s pomoću što kreativnijih aktivnosti. Jednako tako, te aktivnosti omogućuju djeci proširivanje vokabulara učenjem novih riječi i njima pripadajućih značenja. Igre su namijenjene učenicima različite dobi. Primijenjene su različite metode i pristupi, od individualnog rada, skupnog rada, rada u parovima pa do igranja uloga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Logopedija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Poliklinika SUVAG