Pregled bibliografske jedinice broj: 1053723
Komparativna analiza dokimoloških pristupa i rješenja u državnim i nekim alternativnim školama
Komparativna analiza dokimoloških pristupa i rješenja u državnim i nekim alternativnim školama, 2011., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1053723 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komparativna analiza dokimoloških pristupa i rješenja u državnim i nekim alternativnim školama
(Comparative Analysis of Docimological Approaches and Solutions in State Schools and Some Alternative Schools)
Autori
Jagrović, Nikola
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
19.12
Godina
2011
Stranica
240
Mentor
Matijević, Milan
Ključne riječi
praćenje, ocjenjivanje, specifična dokimološka rješenja, alternativne škole, državne škole, primarno obrazovanje.
(evaluation, assessment, docimological solutions, alternative schools, state schools, primary education.)
Sažetak
Kriteriji, elementi i postupci ocjenjivanja učenika povezani su s određenim profilom škole, a logičko – filozofska osnova na kojoj se temelji određena pedagoška koncepcija uvjetuje dokimološke modele, pristupe i rješenja. Cilj je bio proučiti logiku i filozofiju dokimoloških rješenja u državnoj i nekim alternativnim školama te ispitati mišljenja i procjene eksperata o mogućnostima implementacije nekih dokimoloških rješenja iz alternativnih škola u državne škole. Proučavano je ukupno šest škola i to: Waldorfska škola, Montessori škola „Barunice Dédée Vranyczany“, škole koje rade prema pedagoškoj koncepciji Célestina Freineta, Međunarodna škola „Matije Gupca“ (Croatian school in the English language), Privatna osnovna škola „Lauder – Hugo Kon“ i državne škole u Hrvatskoj. Komparativnom metodom uspoređene su sličnosti i razlike te prednosti i nedostaci dokimoloških rješenja alternativnih i državnih škola, a korištene su sljedeće metode prikupljanja podataka: pregled pedagoške dokumentacije, analiza sadržaja, problemski usmjeren (polustrukturirani) intervju, studija slučaja i Delphi metoda. Mišljenje struke je da trenutni model ocjenjivanja treba mijenjati. Tako je reformu postojećeg dokimološkog modela državne škole moguće očekivati za 6 – 10 godina, a kao model ocjenjivanja očekuje se kombinirano ocjenjivanje A na temelju kojeg bi se učenike u nižim razredima ocjenjivalo i opisno i brojčano u svim predmetima. Postojeći model treba oplemeniti nekim didaktičko - dokimološkim rješenjima poput: mjesečnog izvještaja, godišnjeg izvještaja, grafičkog prikaza uspjeha, didaktičkog ugovora (tjednog radnog plana), Montessori materijala i portfolia koja se koriste u alternativnim školama. Vrlo je optimističan i indikativan rezultat da se uvođenje ovih dokimoloških rješenja očekuje u relativno kratkom vremenskom periodu i to u idućih pet godina. Za tako brze promjene bit će, ukratko, potrebno uložiti mnogo energije. Trebat će ih u prvom redu provesti učitelji, ali nosioci promjena trebaju biti svi radnici školskog sustava Republike Hrvatske zbog toga jer se reforma neće moći provesti. Pet je ključnih koraka bitnih za reformu postojećeg modela državne škole. To su: 1. spremnost na promjene (promjena svijesti uže i šire javnosti), 2. ulaganje u obrazovanje, 3. senzibiliziranje prosvjetne politike, 4. informiranje građanstva o alternativnim pedagoškim koncepcijama i 5. povećanje privatne inicijative u području školstva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu
Profili:
Milan Matijević
(mentor)