Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1053648

Autonomija škole, učiteljska profesija i reforme školskih sustava


Silov, Mile
Autonomija škole, učiteljska profesija i reforme školskih sustava // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 267-280 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1053648 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Autonomija škole, učiteljska profesija i reforme školskih sustava
(School Autonomy, Teacher Profession and School System Reform)

Autori
Silov, Mile

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 267-280

ISBN
978-953-8115-68-4

Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
kurikulumski pristup ; školski reformatori ; učiteljeva autonomija
(curricular approach ; school reformers ; teacher autonomy)

Sažetak
Autor raspravlja o odnosu autonomije škole, učiteljske profesije i reforme školskih sustava. Podržava: programsku, kadrovsku, financijsku, stručno-metodičku, voditeljsku, profesionalnu i evaluacijsku autonomiju škole i učiteljske profesije. Smatra da su očekivanja od reformi školskih sustava nerealna. Postoji više područja sporenja između zagovornika i kritičara školskih reformi: terminologija ; ciljevi i zadaci ; teorijski pristup i metodologija ; vrednovanje rezultata reformi dr. Autonomiju škole i učiteljske profesije mogu ograničiti: političke stranke ; udruge građana ; vjerske zajednice ; proizvođači obrazovne tehnologije i drugi faktori. Uspjeh reformi školskih sustava često zavisi od dominacije socijalno-političkih doktrina (liberalizam, socijalizam, konzervativizam) u planiranju, provedbi i vrednovanju reformi školskih sustava. Autor je kritičan prema novoj reformi školskog sustava u Hrvatskoj nazvanoj Cjelovita kurikularna reforma. Kurikulumski pristup i teorija obrazovnih standarda u funkciji su upravljanja i kontrole školskih sustava. Dakle, teorija kurikuluma i obrazovnih standarda ne proizlaze iz pedagogijski utemeljenog znanstvenog pristupa reformi školskih sustava. Ovo je završna misao autora: Nisu moguće reforme školskih sustava bez autonomije škole i učiteljske profesije, profesionalizacije, adekvatnog društvenog statusa i odgovornosti za rezultate rada učitelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Mile Silov (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.ufzg.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Silov, Mile
Autonomija škole, učiteljska profesija i reforme školskih sustava // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, Irena (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 267-280 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Silov, M. (2019) Autonomija škole, učiteljska profesija i reforme školskih sustava. U: Klasnić, I. (ur.)Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina.
@article{article, author = {Silov, Mile}, editor = {Klasni\'{c}, I.}, year = {2019}, pages = {267-280}, keywords = {kurikulumski pristup, \v{s}kolski reformatori, u\v{c}iteljeva autonomija}, isbn = {978-953-8115-68-4}, title = {Autonomija \v{s}kole, u\v{c}iteljska profesija i reforme \v{s}kolskih sustava}, keyword = {kurikulumski pristup, \v{s}kolski reformatori, u\v{c}iteljeva autonomija}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Silov, Mile}, editor = {Klasni\'{c}, I.}, year = {2019}, pages = {267-280}, keywords = {curricular approach, school reformers, teacher autonomy}, isbn = {978-953-8115-68-4}, title = {School Autonomy, Teacher Profession and School System Reform}, keyword = {curricular approach, school reformers, teacher autonomy}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font