Pregled bibliografske jedinice broj: 1053419
Kritička pedagoška misao Ivana Illicha
Kritička pedagoška misao Ivana Illicha // Međunarodni znanstveni skup 4. Međimurski filološki i pedagoški dani
Čakovec, Hrvatska, 2019. str. - (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1053419 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kritička pedagoška misao Ivana Illicha
(Ivan Illich's Critical Pedagogical Thought)
Autori
Vukelić, Petar ; Jurić Vukelić, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Međunarodni znanstveni skup 4. Međimurski filološki i pedagoški dani
/ - , 2019
Skup
Međunarodni znanstveni skup 4. Međimurski filološki i pedagoški dani: Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 26.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
socijalna etika, filozofija kulture, deinstitucionalizacija, novi društveni oblici, umreženo društvo
(social ethics, philosophy of culture, deinstitutionalization, new social forms, networked society)
Sažetak
Rad revalozira i razmatra tekstove o obrazovanju Ivana Illicha (1926.-2002.), planetarno poznatoga intelektualca hrvatsko-židovskoga porijekla koji su napisani početkom 70-ih godina prošloga stoljeća. U svojim tekstovima ovaj filozof kršćanskoga nadahnuća i tomističke baštine razmatra povijesni razvoj ljudskih društava te iscrtava arheologiju ideja koje sačinjavaju temelje današnjega društva. Svojim kritikama, a među njima i kritikom modernoga školstva, Illich postaje 60-ih godina popularan poput Marcusea, Foucalta, McLuhana, Lacana te se na njegova djela pozivaju studenti i profesori revolucionarne ljevice 1968. te pripadnici zelenih i antiglobalizacijskih pokreta. Knjigom Dolje škole (1971.) i serijom eseja Illich daje kritiku suvremenom školskom sustavu, upozoravajući na skrivene posljedice djelovanja obrazovnih institucija. Illich se u svojim tekstovima zalaže za demonopolizaciju odgojno-obrazovnih institucija te ističe druge obrazovne aktivnosti koje omogućavaju učenje. Illicheve ideje, poput mreže učenja, korištenja tehnike za snimanje teksta, zvuka i slike te razmjene istih materijala između onog koji podučava i onoga koji uči danas su prepoznate kao preteča ideja e-učenja. U zaokruženom sustavu kritike modernih institucija, upravo kritika djelovanja obrazovno-odgojnih institucija čini središnju misao ovoga filozofa prozvanoga "Sokratom globalnog sela".
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija