Pregled bibliografske jedinice broj: 1052881
Stavovi učitelja i nastavnika Ličko-senjske županije prema inkluziji
Stavovi učitelja i nastavnika Ličko-senjske županije prema inkluziji // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 68 (2019), 2; 309-329 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1052881 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učitelja i nastavnika Ličko-senjske
županije prema inkluziji
(Teachers from Lika and Senj county attitudes towards working with pupils with special needs)
Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Jurković, Denis ; Perković, Lada
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 68
(2019), 2;
309-329
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
inkluzivni odgoj i obrazovanje ; metodičko-didaktički aspekti rada ; učenici s posebnim potrebama ; učitelji i nastavnici
(all-inclusive education ; methodically didactic approach to teaching pupils with special needs ; primary and secondary school teachers)
Sažetak
Provedba inkluzivnog odgoja i obrazovanja mora biti opća politika i praksa, a kako bi se unaprijedila u određenoj mikro regiji bilo je potrebno istražiti stavove učitelja i nastavnika Ličko-senjske županije o dosadašnjem iskustvu, oblicima i načinima rada sa učenicima s posebnim potrebama. Rezultati istraživanja pokazuju da učitelji osnovnih škola ove županije imaju umjerene do krajnje pozitivne stavove o provedbi inkluzije, dok srednjoškolski nastavnici pokazuju veće nezadovoljstvo procjenom inkluzivne prakse u svojim školama. Inkluzivna praksa u školama u ovoj županiji je općenito vrlo dobra. Međutim, rezultati pokazuju nedostatno formalno obrazovanje učitelja i nastavnika u sadržajima vezanim za poučavanje učenika različitih sposobnosti, što nastoje nadoknaditi različitim stručnim usavršavanjima. Većina ispitanih učitelja i nastavnika ima potporu u radu s ovim učenicima te dobru suradnju sa stručno- razvojnom službom škole. Darovite i talentirane učenike usmjeravaju na dodatne izvanškolske i izvannastavne aktivnosti, kao i na posebne oblike školovanja. Učitelji i nastavnici s manje formalnog obrazovanja za rad sa učenicima s posebnim potrebama usmjereniji su na metodičko-didaktičke aspekte rada s njima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb,
Sveučilište u Zadru
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts