Pregled bibliografske jedinice broj: 1052429
Jedinstveno upravno mjesto (one-stop shop) u europskom i hrvatskom javnom upravljanju
Jedinstveno upravno mjesto (one-stop shop) u europskom i hrvatskom javnom upravljanju // Građani, javna uprava, lokalna samouprava: povjerenje, suradnja i potpora / Koprić, Ivan ; Musa, Anamarija ; Giljević, Teo (ur.).
Zagreb: Institut za javnu upravu, 2017. str. 561-574
CROSBI ID: 1052429 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jedinstveno upravno mjesto (one-stop shop) u
europskom i hrvatskom javnom upravljanju
(One-stop shop in European and Croatian public
governance)
Autori
Koprić, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Građani, javna uprava, lokalna samouprava: povjerenje, suradnja i potpora
Urednik/ci
Koprić, Ivan ; Musa, Anamarija ; Giljević, Teo
Izdavač
Institut za javnu upravu
Grad
Zagreb
Godina
2017
Raspon stranica
561-574
ISBN
978-953-7935-06-1
Ključne riječi
jedinstveno upravno mjesto (one-stop-shop, point of single contact), integrirano javno upravljanje, upravna modernizacija, europski upravni prostor, korisnički orijentirana uprava, digitalizacija uprave, javne usluge
(one-stop-shop, point of single contact ; integrated public governance ; administrative modernization ; European administrative space, customers-oriented administration ; digitalisation ; public services)
Sažetak
Pružanje javnih usluga na jedinstvenom upravnom mjestu (one-stop-shop, point of single contact) jedan je od elemenata integriranog javnog upravljanja koje je usredotočeno na potrebe građana, poduzetnika i drugih korisnika javnih usluga. Jedinstveno upravno mjesto može se organizirati kao točka fizičkog ili digitalnog kontakta te obuhvatiti manji ili veći broj javnih usluga koje se pružaju građanima ili poduzetnicima bez obzira na nadležnosti i međusobne institucionalne odnose različitih tijela javne uprave. Temeljna ideja preuzeta je iz poslovnog sektora, a polazi od stajališta da korisnik ne mora znati niti se opterećivati organizacijom i poteškoćama u radu javne uprave: on treba dobiti traženu upravnu uslugu brzo, efikasno, kvalitetno i jeftino. Javna se uprava treba organizirati tako da s korisnicima komunicira na što jednostavniji način i na jednom fizičkom ili digitalnom mjestu, vanjska jedinica za pružanje usluga (front office), dok se ostali potrebni upravni procesi odvijaju u pozadini (back office), u interakciji tijela javne uprave s različitim ovlastima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo