Pregled bibliografske jedinice broj: 1052276
Edukacijski program o samopregledu dojke kod učenica srednjih škola
Edukacijski program o samopregledu dojke kod učenica srednjih škola, 2017., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1052276 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Edukacijski program o samopregledu dojke kod učenica srednjih škola
(Breast Self-Examination Educational Program for High School Female Students)
Autori
Dedić, Anđa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.06
Godina
2017
Stranica
57
Mentor
Miholić, Damir ; Pinjatela, Renata
Ključne riječi
rak dojke ; samopregled dojke ; edukacijski program
(breast cancer, breast self-examination, BSE educational program)
Sažetak
Tijekom života žensko tijelo prolazi kroz brojne fizičke promjene, od onih relativno prolaznih, čestih i benignih, pa sve do onih koje su prikrivene i nisu toliko očite, a mogu ukazivati na patološko stanje. U patološke promjene ubraja se rak dojke koji je najčešći rak kod žena u razvijenim zemljama. Sve češće se zloćudne promjene javljaju i kod mlađe populacije stoga je važno educirati upravo tu populaciju kako na vrijeme detektirati promjene i na taj način očuvati svoje zdravlje. Istraživanje je provedeno kvantitativnom i kvalitativnom metodologijom. Uzorak ispitanika činilo su 145 učenica srednjih škola. Ciljevi istraživanja su dobiti uvid u informiranost učenica srednjih škola o raku dojke (simptomatologija, liječenje, rizični čimbenici, osobno iskustvo i dr.), te samopregledu dojke kao postupku ranog otkrivanja bolesti ; provesti i evaluirati edukacijski program o samopregledu dojke u istoj skupini učenica, te ih potaknuti da ga redovito provode i evaluirati učinak tog edukacijskog programa samopregleda dojke u smislu učestalosti i redovitosti provedbe samopregleda kod ispitanica kroz vremenski period od 5 mjeseci. Kvalitativnim dijelom se željelo dobiti uvid u promišljanja učenica srednjih škola o raku dojke i samopregledu nakon provedenog edukacijskog programa, koji se osjećaji javljaju kod njih i što misle o provedenom programu. Naglasak je bio stavljen na perspektive samih učenica. Rezultati istraživanja su pokazali su da je informiranost učenica srednjih škola o raku dojke i samopregledu bila relativno niska, a nakon provedenog edukacijskog programa, rezultati evaluacije su pokazali da je program učenicama bio koristan. Nakon 5 mjeseci evaluirana je učestalost samopregleda kod učenica, a rezultati su pokazali da je većina barem jednom provela samopregled, a da redovito, jednom mjesečno, samopregled provodi trećina ispitanica. Rezultati kvalitativnog dijela istraživanja pokazali su da da učenice srednjih škola edukacijske programe samopregleda dojke smatraju poučnima i poticajnima, te da vide potrebu za provođenjem sličnih programa kako u školi, tako i kroz medije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb