Pregled bibliografske jedinice broj: 1052201
Međunarodni standardi računovodstvene edukacije
Međunarodni standardi računovodstvene edukacije // Utjecaj promjena računovodstva, poreza i plaća na gospodarski rast Hrvatske
Zagreb: Hrvatska zajednica računovođa i financijskih djelatnika, 2017. str. 102-133 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1052201 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Međunarodni standardi računovodstvene edukacije
(International Education Standards for Accountants)
Autori
Tušek, Boris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Utjecaj promjena računovodstva, poreza i plaća na gospodarski rast Hrvatske
/ - Zagreb : Hrvatska zajednica računovođa i financijskih djelatnika, 2017, 102-133
ISBN
978-953-277-112-1
Skup
52. Simpozij Hrvatske zajednice računovođa i financijskih djelatnika
Mjesto i datum
Vodice, Hrvatska, 01.06.2017. - 03.06.2017
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Međunarodni standardi edukacije za profesionalne računovođe, inicijalni profesionalni razvoj računovođa, kontinuirani profesionalni razvoj računovođa
(International Education Standards, initial professional development, continuing professional development)
Sažetak
Uz tehničke i etičke standarde ponašanja i djelovanja, jedno od najznačajnijih pitanja konstituiranja računovodstvene i revizijske profesije sasvim sigurno je edukacija računovođa i revizora. Edukacija i praktično iskustvo profesionalnih računovođa trebaju osigurati temelj profesionalnog znanja i vještina te profesionalnih vrijednosti, etike i stavova koji će ih osposobiti da kontinuirano uče te da se prilagode promjenama tijekom njihovog profesionalnog djelovanja. Te sposobnosti će omogućiti profesionalnim računovođama da identificiraju probleme, da imaju znanja za rješavanje problema te da poznaju izvore tih znanja te osobito kako ih primijeniti u nekim etičkim pitanjima kako bi se postigla zadovoljavajuća rješenja. U tom kontekstu Odbor za Međunarodne standarde računovodstvene edukacije (International Accounting Education Standards Board - IAESB) pri Međunarodnoj federaciji računovođa (International Federation of Accountants - IFAC) izdaje Međunarodne standarde edukacije za profesionalne računovođe (International Education Standards – IES) u kojima se navode najznačajniji zahtjevi koji se odnose na edukaciju za profesionalno računovodstvo. Zapravo, uz računovodstvene i revizijske standarde, standardi edukacije čine značajan segment pravila na kojima je danas utemeljena međunarodna računovodstvena i revizijska profesija. S obzirom na činjenicu da su, unatoč brojnim problemima u primjeni, u Republici Hrvatskoj u posljednjih dvadesetak godina postignuti određeni rezultati u primjeni IFAC-ovih Međunarodnih standarda financijskog izvještavanja (MSFI/MRS) i Međunarodnih revizijskih standarda (MRevS), a da je istodobno relativno skromna pažnja posvećena IFAC-ovom Kodeksu etike za profesionalne računovođe te Međunarodnim standardima edukacije za profesionalne računovođe u nastavku ovog rada obrađuje se koncepcija i neki najznačajniji zahtjevi Međunarodnih standarda edukacije za profesionalne računovođe koje je objavio IFAC. Naime, razmatranje strukture i sadržaja ovih dokumenata sasvim sigurno čini polaznu osnovu za ozbiljnije promišljanje o mogućnostima i načinu implementacije brojnih zahtjeva koji su u njima sadržani u svakodnevni život i djelovanje računovođa i revizora u Republici Hrvatskoj. Uz Međunarodne standarde financijskog izvještavanja, Međunarodne revizijske standarde, etička načela i pravila zapisana u Kodeksu etike za profesionalne računovođe, Međunarodni standardi edukacije za profesionalne računovođe koje je objavila Međunarodna federacija računovođa, čine fundamentalni dio pravila na kojima je danas utemeljena računovodstvena i revizijska profesija na međunarodnoj razini. Stoga sve članice Međunarodne federacije računovođa (IFAC-a) imaju obvezu primjenjivati sve navedene objave IFAC-a. Uvažavajući kulturološke i jezične razlike kao i razlike u pravnom i društvenom sustavu između pojedinih zemalja članica IFAC-a, dužnost je zemalja iz kojih su organizacije članice IFAC-a usklađivanje svojih programa edukacije za profesionalne računovođe i revizore sa zahtjevima Međunarodnih standarda računovodstvene edukacije. U uvjetima postojećih brojnih društvenih i ekonomskih problema u Republici Hrvatskoj koje stimuliraju neetično ponašanje pojedinaca i poslovnih subjekata, pa i računovođa i revizora, kao i tek formalnog deklariranja “neophodnih reformskih zahvata”, nerealno je očekivati da će to usklađivanje u Republici Hrvatskoj biti jednostavno, lako i bez brojnih poteškoća, prepreka i otpora. No, unatoč tome, pred računovodstvenom i revizijskom profesijom, profesionalnim organizacijama, poslovnim subjektima i pojedincima, računovođama i revizorima u Republici Hrvatskoj veliki je izazov i neodgodivi zadatak prihvaćanja a potom i primjene, između ostalih i u ovom radu predočenih zahtjeva i smjernica prihvaćenih na međunarodnoj razini, uz dakako uvažavanje nekih specifičnosti, jer je to jedini način zaštite interesa profesionalnih računovođa i revizora, njihovih korisnika te interesa javnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija