Pregled bibliografske jedinice broj: 1052134
Spiritualnost tjelesnog u suvremenoj umjetnosti Marine Abramović
Spiritualnost tjelesnog u suvremenoj umjetnosti Marine Abramović, 2020., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1052134 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spiritualnost tjelesnog u suvremenoj umjetnosti
Marine Abramović
(The spirituality of the physical in contemporary art
of Marina Abramović)
Autori
Jančec, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
20.02
Godina
2020
Stranica
62
Mentor
Lah, Nataša
Ključne riječi
Suvremena umjetnost, spiritualno u umjetnosti, tijelo u umjetnosti, antropološka umjetnost, Marina Abramović
(Contemporary art, spirituality in art, body in art, anthropological art, Marina Abramović)
Sažetak
Polazište diplomskog rada Spiritualnost tjelesnog u suvremenoj umjetnosti Marine Abramović interpretacija je koncepta spiritualnosti i njegove afirmacije u kontekstu modernističkih i postmodernističkih tendencija, s naglaskom na suvremenije istraživanje, realizaciju i simulaciju spiritualnih, arhetipskih, simboličkih i kontemplativnih aspekata ljudske duhovnosti pomoću novih medija, materijala i oblikovnih postupaka, kao i izvan umjetničkih fenomena druge polovine XX. stoljeća. Inovativna i atipična recepcija apstraktne univerzalne spoznaje spiritualnog, proizašla iz nove medijske realnosti postmodernizma, rezultirala je genezom različitih pojava kao što su metaspiritualnost i tehnospiritualnost te teorijskih pravaca poput antropološke umjetnosti i postavangardnog pristupa šamanizmu. Kao cilj radnje ovog diplomskog rada, iz konglomerata mnogobrojnih i raznovrsnih umjetničkih pokreta, ideologija, smjerova i poetika XX. stoljeća, koji djeluju povezano s interpretacijom zamisli i učenja spiritualnih, ezoteričnih i mističkih tradicija, izdvojen je rad suvremene srpske umjetnice performansa Marine Abramović. Predstavljen je njezin cjelokupni opus, iz kojeg je rezimirano pet temeljnih elemenata koji se mogu promatrati kao standard u opisivanju dinamizma njezinog stvaralaštva: (1) ekstremi tjelesnog i destruktivnog neodvojivi od ekstrema mentalnog i kontemplativnog, (2) performans kao forma ekspresije, (3) tijelo kao osnovni medij, (4) uključivanje publike u rad i naglasak na stvaranju energetskog dijaloga i (5) spiritualnost kao sveprisutni pokretački element. Posebno je izdvojena upravo recepcija spiritualnog koje poput „lajtmotiva“ prožima njezin život i umjetnost – od formativnih godina do stvaralaštva danas, od alkemije do telepatije, od spiritualnih potraga u različite krajeve svijeta do njihovog odjeka na umjetničko.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti