Pregled bibliografske jedinice broj: 1052086
Mehanizmi kontrole i usmjeravanja likovne produkcije: ULUH u kontekstu socrealizma
Mehanizmi kontrole i usmjeravanja likovne produkcije: ULUH u kontekstu socrealizma // Institucije povijesti umjetnosti: Zbornik 4. kongresa hrvatskih povjesničara umjetnosti / Mance, Ivana ; Petrinović, Martina ; Trška, Tanja (ur.).
Zagreb: Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske ; Institut za povijest umjetnosti, 2019. str. 277-281 doi:10.31664/z4khpu.36
CROSBI ID: 1052086 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mehanizmi kontrole i usmjeravanja likovne produkcije: ULUH u kontekstu socrealizma
(Control and Guidance Mechanisms in the Artistic Production: Croatian Association of Artists in the Socialist Realist Context)
Autori
Šeparović, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Institucije povijesti umjetnosti: Zbornik 4. kongresa hrvatskih povjesničara umjetnosti
Urednik/ci
Mance, Ivana ; Petrinović, Martina ; Trška, Tanja
Izdavač
Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske ; Institut za povijest umjetnosti
Grad
Zagreb
Godina
2019
Raspon stranica
277-281
ISBN
987-953-6089-52-9
Ključne riječi
socrealizam, Udruženje likovnih umjetnika Hrvatske, Informbiro, metode ideološkog pritiska
(socialist realism, Croatian Association of Artists, Cominform, methods of ideological pressure)
Sažetak
U izlaganju posvećenom djelovanju Udruženja likovnih umjetnika Hrvatske (ULUH) u razdoblju između 1945. i 1950. godine, razmotrit će se uloga Društva u nastojanju države/partije da nametne kanon socrealizma u području likovne umjetnosti kroz totalitarnu organizaciju svijeta umjetnosti po uzoru na Sovjetski Savez. Osobita će se pozornost posvetiti mehanizmima kontrole i usmjeravanja likovne produkcije prema ideološki „ispravnom“ socrealizmu u okvirima potpune odsječenosti od zapadno–europskih likovnih zbivanja. U tom smislu nezaobilazan su pokazatelj godišnje izložbe ULUH-a, središnje likovne smotre toga razdoblja: od prve izložbe 1946., kada ideološki pritisak još nije uzeo maha, zamjećujemo dominaciju intimističkih tema, a svega desetak posto radova ima socrealistički predznak, sve do izložbe 1949. kada je ideološki pritisak dosegnuo vrhunac te oko 70 posto zastupljenih radova čine oni socrealističke provenijencije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti