Pregled bibliografske jedinice broj: 1052050
PLC-om upravljan dvomotorni pogon za simuliranje dinamičkog tereta
PLC-om upravljan dvomotorni pogon za simuliranje dinamičkog tereta, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 1052050 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PLC-om upravljan dvomotorni pogon za simuliranje dinamičkog tereta
(PLC-controlled dual machine drive for dynamic load simulation)
Autori
Čutura, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
28.02
Godina
2020
Stranica
61
Mentor
Pavković, Danijel
Neposredni voditelj
Krznar, Matija
Ključne riječi
sinkroni motor s permanentnim magnetima, servo pojačalo, programibilni logički kontroler, vektorsko upravljanje, regulacija momenta, regulacija brzine vrtnje, dvomotorni sustav
(synchronous motors with permanent magnets, power amplifier, programmable logical controller, vector control, torque control, speed control, two-motor system)
Sažetak
U ovom radu osmišljen je i realiziran eksperimentalni dvomotorni pogon za simuliranje dinamičkog tereta temeljen na opremi proizvođača Mitsubishi. Opisani su potrebni podsustavi za realizaciju eksperimentalnog postava (trofazni pretvarač snage, motor, inkrementalni davač impulsa), te je opisan upravljački sklop koji je realiziran pomoću PLC (engl. Programmable logical controller) sustava. Obrađena je nužna matematička formulacija za definiranje dinamike sinkronog motora s permanentnim magnetima (engl. Permanent magnet synchronous motor), uz izrađene simulacijske modele u programskom paketu Matlab/Simulink™ . Nadalje, projektirani su sustavi regulacije momenta/struje i brzine vrtnje pogona korištenjem principa metode optimuma dvostrukog odnosa i simetričnog optimuma uz primjenu različitih struktura regulatora brzine vrtnje (PI, I-P). U svrhu validacije predložene metodologije ispitani su simulacijski modeli i eksperimentalni postav u karakterističnim režimima rada, odnosno kombinacijama momenta opterećenja i brzine vrtnje pogona.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika, Strojarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
ERDF KK.01.1.1.01.0009
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb