Pregled bibliografske jedinice broj: 1051472
Mogućnosti i ograničenja brendiranja Kotora kao crnogorske turističke destinacije
Mogućnosti i ograničenja brendiranja Kotora kao crnogorske turističke destinacije // Proceedings of the Faculty of economics in east Sarajevo, Journal of Economics and Business, 2 (2018), 2; 187-194 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1051472 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti i ograničenja brendiranja Kotora kao crnogorske turističke destinacije
Autori
Melović, Boban ; Šerić, Neven ; Djokaj, Anton ; Mitrović, Slavica
Izvornik
Proceedings of the Faculty of economics in east Sarajevo, Journal of Economics and Business (2303-8969) 2
(2018), 2;
187-194
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
Brend ; Grad ; Brendiranje ; Benchmarking ; Kotor
(Brand ; City ; Branding ; Benchmarking ; Kotor)
Sažetak
U savremenom svijetu gradovi posvećuju veliku pažnju vlastitom brendiranju, shvatajući to kao zahtjev svjetskog tržišta i globalnih potrošača. Brendiranje gradova je savremeni koncept koji predstavlja model upravljanja gradom, zasnovan na pretpostavci da se grad može posmatrati kao „kompanija“ na tržištu, sve u cilju povećanja broja turista i ekonomskih efekata. Brend nekog grada omogućava njegovo opisivanje, interpretaciju i povezivanje sa određenim obilježjima, karakteristikama, vrijednostima i emocijama, zbog čega ovaj koncept treba shvatiti kao kontinuirani proces, koji je povezan sa svim ostalim marketing naporima. Kreiranje sveobuhvatne strategije brenda je osnova za unapređivanje imidža i plansko ostvarivanje vizije budućnosti grada. Jedan od najatraktivnijih gradova u Crnoj Gori je Kotor u Boki, a najveći promoter identiteta brenda je njegova jedinstvena prirodna ljepota i “word of mouth”, odnosno iskustva koje se prenose. Rad ima za cilj da analizira mogućnosti i ograničenja Kotora, sa ciljem izgradnje snažnijeg turističkog brenda. Autori polaze od hipoteze da brendiranje Kotora predstavlja simbiozu većeg broja faktora, čija je adekvatna valorizacija u pozitivnoj korelaciji sa unapređenjem turističkog imidža i turističkim rezultatima koji se na toj osnovi mogu generisati. U radu su korišćene kvalitativne ekonomske istraživačke metode, sa osnovnim ciljem da se izvrši identifikacija ključnih determinanti relevantnih za brendiranje Kotora, uzimajući u obzir i benchmarking primjere dobre prakse. Zaključak do kojeg autori dolaze je da brendiranje i pozicioniranje Kotora treba da budu usmjereni na njegovu ekskluzivnost i jedinstvenost, kao “dragulja Jadrana” sa jedinstvenom prirodnom ljepotom i bogatom kulturno-istorijskom ponudom.
Izvorni jezik
Ostalo
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Zbornik - časopis je indeksiran u EconLit-u
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EconLit