Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1051472

Mogućnosti i ograničenja brendiranja Kotora kao crnogorske turističke destinacije


Melović, Boban; Šerić, Neven; Djokaj, Anton; Mitrović, Slavica
Mogućnosti i ograničenja brendiranja Kotora kao crnogorske turističke destinacije // Proceedings of the Faculty of economics in east Sarajevo, Journal of Economics and Business, 2 (2018), 2; 187-194 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1051472 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mogućnosti i ograničenja brendiranja Kotora kao crnogorske turističke destinacije

Autori
Melović, Boban ; Šerić, Neven ; Djokaj, Anton ; Mitrović, Slavica

Izvornik
Proceedings of the Faculty of economics in east Sarajevo, Journal of Economics and Business (2303-8969) 2 (2018), 2; 187-194

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
Brend ; Grad ; Brendiranje ; Benchmarking ; Kotor
(Brand ; City ; Branding ; Benchmarking ; Kotor)

Sažetak
U savremenom svijetu gradovi posvećuju veliku pažnju vlastitom brendiranju, shvatajući to kao zahtjev svjetskog tržišta i globalnih potrošača. Brendiranje gradova je savremeni koncept koji predstavlja model upravljanja gradom, zasnovan na pretpostavci da se grad može posmatrati kao „kompanija“ na tržištu, sve u cilju povećanja broja turista i ekonomskih efekata. Brend nekog grada omogućava njegovo opisivanje, interpretaciju i povezivanje sa određenim obilježjima, karakteristikama, vrijednostima i emocijama, zbog čega ovaj koncept treba shvatiti kao kontinuirani proces, koji je povezan sa svim ostalim marketing naporima. Kreiranje sveobuhvatne strategije brenda je osnova za unapređivanje imidža i plansko ostvarivanje vizije budućnosti grada. Jedan od najatraktivnijih gradova u Crnoj Gori je Kotor u Boki, a najveći promoter identiteta brenda je njegova jedinstvena prirodna ljepota i “word of mouth”, odnosno iskustva koje se prenose. Rad ima za cilj da analizira mogućnosti i ograničenja Kotora, sa ciljem izgradnje snažnijeg turističkog brenda. Autori polaze od hipoteze da brendiranje Kotora predstavlja simbiozu većeg broja faktora, čija je adekvatna valorizacija u pozitivnoj korelaciji sa unapređenjem turističkog imidža i turističkim rezultatima koji se na toj osnovi mogu generisati. U radu su korišćene kvalitativne ekonomske istraživačke metode, sa osnovnim ciljem da se izvrši identifikacija ključnih determinanti relevantnih za brendiranje Kotora, uzimajući u obzir i benchmarking primjere dobre prakse. Zaključak do kojeg autori dolaze je da brendiranje i pozicioniranje Kotora treba da budu usmjereni na njegovu ekskluzivnost i jedinstvenost, kao “dragulja Jadrana” sa jedinstvenom prirodnom ljepotom i bogatom kulturno-istorijskom ponudom.

Izvorni jezik
Ostalo

Znanstvena područja
Ekonomija

Napomena
Zbornik - časopis je indeksiran u EconLit-u



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Neven Šerić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Melović, Boban; Šerić, Neven; Djokaj, Anton; Mitrović, Slavica
Mogućnosti i ograničenja brendiranja Kotora kao crnogorske turističke destinacije // Proceedings of the Faculty of economics in east Sarajevo, Journal of Economics and Business, 2 (2018), 2; 187-194 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Melović, B., Šerić, N., Djokaj, A. & Mitrović, S. (2018) Mogućnosti i ograničenja brendiranja Kotora kao crnogorske turističke destinacije. Proceedings of the Faculty of economics in east Sarajevo, Journal of Economics and Business, 2 (2), 187-194.
@article{article, author = {Melovi\'{c}, Boban and \v{S}eri\'{c}, Neven and Djokaj, Anton and Mitrovi\'{c}, Slavica}, year = {2018}, pages = {187-194}, keywords = {Brend, Grad, Brendiranje, Benchmarking, Kotor}, journal = {Proceedings of the Faculty of economics in east Sarajevo, Journal of Economics and Business}, volume = {2}, number = {2}, issn = {2303-8969}, title = {Mogu\'{c}nosti i ograni\v{c}enja brendiranja Kotora kao crnogorske turisti\v{c}ke destinacije}, keyword = {Brend, Grad, Brendiranje, Benchmarking, Kotor} }
@article{article, author = {Melovi\'{c}, Boban and \v{S}eri\'{c}, Neven and Djokaj, Anton and Mitrovi\'{c}, Slavica}, year = {2018}, pages = {187-194}, keywords = {Brand, City, Branding, Benchmarking, Kotor}, journal = {Proceedings of the Faculty of economics in east Sarajevo, Journal of Economics and Business}, volume = {2}, number = {2}, issn = {2303-8969}, title = {Mogu\'{c}nosti i ograni\v{c}enja brendiranja Kotora kao crnogorske turisti\v{c}ke destinacije}, keyword = {Brand, City, Branding, Benchmarking, Kotor} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • EconLit





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font