Pregled bibliografske jedinice broj: 1051002
Društvena odgovornost trgovačkih lanaca. Studija slučaja: suradnja Kauflanda i Lidla s Caritasom Zagrebačke nadbiskupije
Društvena odgovornost trgovačkih lanaca. Studija slučaja: suradnja Kauflanda i Lidla s Caritasom Zagrebačke nadbiskupije // South Eastern European journal of communication, 1 (2019), 2; 49-58 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1051002 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društvena odgovornost trgovačkih lanaca. Studija slučaja: suradnja Kauflanda i Lidla s Caritasom Zagrebačke nadbiskupije
(Social responsibility of the retail chains. Case study: the collaboration of Kaufland and Lidl with Caritas of the Archdiocese of Zagreb)
Autori
Trbušić, Davor ; Maleš, Dražen ; Labaš, Danijel
Izvornik
South Eastern European journal of communication (2712-0430) 1
(2019), 2;
49-58
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
društveno odgovorno poslovanje ; trgovački lanci ; reputacija ; korporativna kultura
(corporate social responsibility ; retail chains ; reputation ; corporate culture)
Sažetak
Društvena odgovornost strateški je segment poslovanja svake organizacije. Poznato je da primjena koncepta odgovornoga ponašanja nerijetko rezultira podizanjem konkurentnosti organizacije te izgradnjom pozitivne i održive reputacije na tržištu. Iznimka nisu ni trgovaèki lanci u Hrvatskoj, koji društveno odgovorno ponašanje, to jest poslovanje nastoje integrirati u sve razine korporativnoga života. Stoga je u središtu ovoga rada pregled i analiza društveno odgovornih projekata trgovaèkih lanaca Lidl i Kaufland, ostvarenih u suradnji s Caritasom Zagrebaèke nadbiskupije. Za potrebe rada provedeni su dubinski intervjui s kljuènim akterima spomenutih organizacija te je istraženo koliko je takvih projekata provedeno, što se njima željelo postiæi, kakav je njihov uèinak, kako takvi projekti utjeèu na ozraèje u organizaciji i njezinu korporativnu kulturu, odnosno zašto su se navedeni trgovaèki lanci odluèili za suradnju upravo s crkvenom, karitativnom institucijom. Uz to, provedeno je i istraživanje javnoga mišljenja meðu mladom populacijom o tome koliko društveno odgovorni projekti trgovaèkih lanaca utjeèu na svijest potrošaèa da svoj novac potroše upravo u trgovaèkim lancima s posebnim senzibilitetom za društveno odgovorne projekte. Kljuèni rezultati istraživanja pokazali su da je veæina ispitanika upoznata s konceptom društveno odgovornoga poslovanja te ga pozitivno percipira, kao i to da su mladi potrošaèi svoj novac skloniji trošiti upravo u trgovaèkim lancima koji društveno odgovorno djeluju. Isto tako, ispitanici istraživanja smatraju da mediji ne pridaju dovoljnu pozornost takvim društveno odgovornim projektima, dok su s druge strane iskazali odreðenu zadršku prema motivima i pobudama trgovaèkih lanaca da primjenjuju takav poslovni koncept.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb