Pregled bibliografske jedinice broj: 1050994
Proekološki stavovi i osobine ličnosti budućih učitelja
Proekološki stavovi i osobine ličnosti budućih učitelja // International Conference EDUvision 2019 »Modern Approaches to Teaching the Future Generations« / Orel, Mojca ; Jurjevčič, Stanislav (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2019. str. 1402-1414 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1050994 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Proekološki stavovi i osobine ličnosti budućih učitelja
(Proecological attitudes and personality traits of future teachers)
Autori
Anđić, Dunja ; Vorkapić Tatalović, Sanja ; Vargek, Dajana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
International Conference EDUvision 2019 »Modern Approaches to Teaching the Future Generations«
/ Orel, Mojca ; Jurjevčič, Stanislav - Ljubljana : EDUvision, 2019, 1402-1414
ISBN
978-961-94950-1-8
Skup
International Conference EDUvision (EDUvision 2019)
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 28.11.2019. - 30.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
NEP skala, osobine ličnosti, proekološki stavovi, studenti, učitelji, Model Velikih pet.
(NEP Scale, Personality Traits, proecological/proenvironmental attitudes, Students, Teachers, Big Five Model)
Sažetak
New Ecological Paradigm Scale ili skala Nove ekološke paradigme (NEP) jedna je od najznačajnijih i najčešće korištenih skala za mjerenje ekoloških stavova populacije. Originalnu verziju skale napisali su Dunlop i Van Liere (1978), a dosada se pojavila u brojnim istraživanjima i verzijama. U ovom istraživanju primijenjena je RSNEP skala (Revised Scale of New Ecological Paradigm) Dunlopa i suradnika (2000), a u prijevodu K. Kufrina (2002) uz sadržajnu modifikaciju i na specifičnom uzroku studenata Učiteljskog fakulteta u Rijeci, budućih učitelja. Cilj istraživanja je bio ispitati odnos proekoloških stavova budućih učitelja u odnosu na njihove osobine ličnosti operacionalizirane teorijskim modelom Velikih pet. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku 112 studenata svih pet godina Integriranog učiteljskog studija u Rijeci tijekom travnja i svibnja 2019. Obrada podataka uključivala je deskriptivnu i korelacijsku analizu, dok su rezultati prikazani tablično. Deskriptivna je analiza rezultirala visokom razinom proekoloških stavova kod budućih učitelja, te visoko zastupljenom ekstroverzijom, otvorenošću, savjesnosti i ugodnosti, te niskom razinom neuroticizma, kao što je i bilo za očekivati. Korelacijske analize stavova i osobina ličnosti pokazale su da je najznačajnije s proekološkim stavovima povezana visoka razina otvorenosti za nova iskustva. Utvrđeni su nalazi raspravljeni u okviru metodoloških ograničenja ovog istraživanja. Ovim radom se želi ukazati na važnost proučavanja i razumijevanja proekoloških stavova i osobina ličnosti te poticanja daljnjih budućih istraživanja kao značajnog aspekta obrazovanja i profesionalnog razvoja učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka