Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1050994

Proekološki stavovi i osobine ličnosti budućih učitelja


Anđić, Dunja; Vorkapić Tatalović, Sanja; Vargek, Dajana
Proekološki stavovi i osobine ličnosti budućih učitelja // International Conference EDUvision 2019 »Modern Approaches to Teaching the Future Generations« / Orel, Mojca ; Jurjevčič, Stanislav (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2019. str. 1402-1414 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1050994 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Proekološki stavovi i osobine ličnosti budućih učitelja
(Proecological attitudes and personality traits of future teachers)

Autori
Anđić, Dunja ; Vorkapić Tatalović, Sanja ; Vargek, Dajana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
International Conference EDUvision 2019 »Modern Approaches to Teaching the Future Generations« / Orel, Mojca ; Jurjevčič, Stanislav - Ljubljana : EDUvision, 2019, 1402-1414

ISBN
978-961-94950-1-8

Skup
International Conference EDUvision (EDUvision 2019)

Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 28.11.2019. - 30.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
NEP skala, osobine ličnosti, proekološki stavovi, studenti, učitelji, Model Velikih pet.
(NEP Scale, Personality Traits, proecological/proenvironmental attitudes, Students, Teachers, Big Five Model)

Sažetak
New Ecological Paradigm Scale ili skala Nove ekološke paradigme (NEP) jedna je od najznačajnijih i najčešće korištenih skala za mjerenje ekoloških stavova populacije. Originalnu verziju skale napisali su Dunlop i Van Liere (1978), a dosada se pojavila u brojnim istraživanjima i verzijama. U ovom istraživanju primijenjena je RSNEP skala (Revised Scale of New Ecological Paradigm) Dunlopa i suradnika (2000), a u prijevodu K. Kufrina (2002) uz sadržajnu modifikaciju i na specifičnom uzroku studenata Učiteljskog fakulteta u Rijeci, budućih učitelja. Cilj istraživanja je bio ispitati odnos proekoloških stavova budućih učitelja u odnosu na njihove osobine ličnosti operacionalizirane teorijskim modelom Velikih pet. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku 112 studenata svih pet godina Integriranog učiteljskog studija u Rijeci tijekom travnja i svibnja 2019. Obrada podataka uključivala je deskriptivnu i korelacijsku analizu, dok su rezultati prikazani tablično. Deskriptivna je analiza rezultirala visokom razinom proekoloških stavova kod budućih učitelja, te visoko zastupljenom ekstroverzijom, otvorenošću, savjesnosti i ugodnosti, te niskom razinom neuroticizma, kao što je i bilo za očekivati. Korelacijske analize stavova i osobina ličnosti pokazale su da je najznačajnije s proekološkim stavovima povezana visoka razina otvorenosti za nova iskustva. Utvrđeni su nalazi raspravljeni u okviru metodoloških ograničenja ovog istraživanja. Ovim radom se želi ukazati na važnost proučavanja i razumijevanja proekoloških stavova i osobina ličnosti te poticanja daljnjih budućih istraživanja kao značajnog aspekta obrazovanja i profesionalnog razvoja učitelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.eduvision.si www.eduvision.si

Citiraj ovu publikaciju:

Anđić, Dunja; Vorkapić Tatalović, Sanja; Vargek, Dajana
Proekološki stavovi i osobine ličnosti budućih učitelja // International Conference EDUvision 2019 »Modern Approaches to Teaching the Future Generations« / Orel, Mojca ; Jurjevčič, Stanislav (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2019. str. 1402-1414 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Anđić, D., Vorkapić Tatalović, S. & Vargek, D. (2019) Proekološki stavovi i osobine ličnosti budućih učitelja. U: Orel, M. & Jurjevčič, S. (ur.)International Conference EDUvision 2019 »Modern Approaches to Teaching the Future Generations«.
@article{article, author = {An\dji\'{c}, Dunja and Vorkapi\'{c} Tatalovi\'{c}, Sanja and Vargek, Dajana}, year = {2019}, pages = {1402-1414}, keywords = {NEP skala, osobine li\v{c}nosti, proekolo\v{s}ki stavovi, studenti, u\v{c}itelji, Model Velikih pet.}, isbn = {978-961-94950-1-8}, title = {Proekolo\v{s}ki stavovi i osobine li\v{c}nosti budu\'{c}ih u\v{c}itelja}, keyword = {NEP skala, osobine li\v{c}nosti, proekolo\v{s}ki stavovi, studenti, u\v{c}itelji, Model Velikih pet.}, publisher = {EDUvision}, publisherplace = {Ljubljana, Slovenija} }
@article{article, author = {An\dji\'{c}, Dunja and Vorkapi\'{c} Tatalovi\'{c}, Sanja and Vargek, Dajana}, year = {2019}, pages = {1402-1414}, keywords = {NEP Scale, Personality Traits, proecological/proenvironmental attitudes, Students, Teachers, Big Five Model}, isbn = {978-961-94950-1-8}, title = {Proecological attitudes and personality traits of future teachers}, keyword = {NEP Scale, Personality Traits, proecological/proenvironmental attitudes, Students, Teachers, Big Five Model}, publisher = {EDUvision}, publisherplace = {Ljubljana, Slovenija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font