Pregled bibliografske jedinice broj: 1050918
Marija u otajstvu utjelovljenja s osvrtom na sliku Majke Božje Trsatske
Marija u otajstvu utjelovljenja s osvrtom na sliku Majke Božje Trsatske // Vera imago G. V. Mariae Tarsactensis. Zbornik radova sa znanstvenoga skupa / Vicelja-Matijašić, Marina (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2019. str. 123-132 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1050918 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marija u otajstvu utjelovljenja s osvrtom na sliku Majke Božje Trsatske
(Mary in the Mystery of Incarnation with Reference to the Image of Our Lady of Trsat)
Autori
Kovač, Nedjeljka Valerija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Vera imago G. V. Mariae Tarsactensis. Zbornik radova sa znanstvenoga skupa
/ Vicelja-Matijašić, Marina - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2019, 123-132
ISBN
987-953-7975-97-5
Skup
Vera imago G. V. Mariae Tarsactensis - 1367.-2017.
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 17.11.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Marija Bogorodica ; Marija Djevica ; Isus Krist ; utjelovljenje ; navještenje ; Kristov križ, Majka Božja Trsatska, ikona
(Mary Mother of God ; Virgin Mary ; Jesus Christ ; Incarnation ; Anuntiation ; Cross of Jesus Christ ; Our Lady of Trsat ; image)
Sažetak
Marija svoju važnost za čovječanstvo dobiva iz povezanosti s utjelovljenjem Isusa Krista. Tradicija joj je u tom kontekstu pridala dva naslova: Marija je Bogorodica i Djevica. Oba naslova izražavaju cjelinu istine o Kristu i Mariji: Sin Božji postao je čovjek u stvarnom ljudskom smislu ; kao utjelovljeni Sin Božji, on istodobno potpuno dolazi od Boga. Zbog utjelovljenja, sama Marija stoji u najposebnijem milosnom odnosu s Bogom. Slika Majke Božje Trsatske na svoj način prikazuje smisao utjelovljenja i Marijino mjesto u njemu. Središnjim prizorom Bogorodice koja doji dijete Isusa (Maria lactans) prikazuje da je Sin Božji postao sasvim konkretan čovjek. Druga dva prizora, anđelovo navještenje Mariji i Kristovo raspeće, s Marijom i Ivanom pod križem, proširuju razumijevanje utjelovljenja u njegovoj povijesno-spasenjskoj perspektivi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija, Povijest umjetnosti