Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1050735

Suradnja u inkluzivnim školama: Kako pomoćnici u nastavi procjenjuju njihovu suradnju s učiteljima u razredu?


Drandić, Dijana; Radetić-Paić, Mirjana
Suradnja u inkluzivnim školama: Kako pomoćnici u nastavi procjenjuju njihovu suradnju s učiteljima u razredu? // Ljetopis socijalnog rada, 27 (2020), 1; 151-178 doi:10.3935/ljsr.v27i1.287 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1050735 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Suradnja u inkluzivnim školama: Kako pomoćnici u nastavi procjenjuju njihovu suradnju s učiteljima u razredu?
(COOPERATION IN INCLUSIVE SCHOOLS: HOW DO LEARNING SUPPORT TEACHERS EVALUATE THEIR COOPERATION WITH CLASS TEACHERS?)

Autori
Drandić, Dijana ; Radetić-Paić, Mirjana

Izvornik
Ljetopis socijalnog rada (1846-5412) 27 (2020), 1; 151-178

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
inkluzija, odgoj i obrazovanje, socijalizacija, suradnja, učenik s teškoćama.
(inclusion, education, socialisation, collaboration, pupil with disabilities)

Sažetak
Odgojno-obrazovna inkluzija učenika s teškoćama u redovnim školama, omogućava na temelju stručne procjene njihovih posebnih odgojno-obrazovnih potreba uz podršku učitelja i pomoćnika u nastavi u skladu s njihovim sposobnostima, usvajanje znanja i vještina kako bi mogli steći samostalnost i socijalu uključenost. Cilj je ovog istraživanja bio dobiti uvid u suradnički rad pomoćnika u nastavi i učitelja te iz perspektive pomoćnika u nastavi istražiti njihove stavove o međusobnoj suradnji u provođenju odgojno-obrazovne inkluzije učenika s teškoćama u redovne razrede, zatim ispitati povezanost stavova pomoćnika u nastavi s njihovim sociodemografskim obilježjima. Dobiveni rezultati ukazuju na povoljne stavove pomoćnika u nastavi prema međusobnoj suradnji s učiteljima, kao i na podatak da najveći broj pomoćnika u nastavi ima završeno samo srednjoškolsko obrazovanje. Čini se da niža razina formalnog obrazovanja pomoćnika u nastavi (srednja škola) kao i pohađanje seminara i radionica o odgojno-obrazovnoj inkluziji i teškoćama u razvoju, pridonosi boljoj međusobnoj suradnji. Rezultati provedenih analiza pokazali su postojanje razlika u stavovima o međusobnoj suradnji na sudionicima s obzirom na dvije sociodemografske varijable: radionice/seminari o radu s djecom/učenicima s teškoćama i stupanj obrazovanja pomoćnika u nastavi. Svakako je važno naglasiti međusobnu suradnju i podržavajući odnos pomoćnika u nastavi i učitelja u razredu kako bi zajedničkim radom osigurali dostatne psihološke, pedagoške, programsko-organizacijske, didaktičko-metodičke i socijalne mogućnosti inkluzivnog djelovanja škole. Poseban doprinos ovog istraživanja ogleda se u znanstvenom saznanju da inkluzivno obrazovanje doprinosi razvoju inkluzivnih vrijednosti i prihvaćanju različitosti kod svih učenika ali i unapređenju položaja ove ranjive skupine kroz promjene u pristupu samom obrazovanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Istarsko veleučilište - Universita Istriana di scienze applicate,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Mirjana Radetić-Paić (autor)

Avatar Url Dijana Drandić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Drandić, Dijana; Radetić-Paić, Mirjana
Suradnja u inkluzivnim školama: Kako pomoćnici u nastavi procjenjuju njihovu suradnju s učiteljima u razredu? // Ljetopis socijalnog rada, 27 (2020), 1; 151-178 doi:10.3935/ljsr.v27i1.287 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Drandić, D. & Radetić-Paić, M. (2020) Suradnja u inkluzivnim školama: Kako pomoćnici u nastavi procjenjuju njihovu suradnju s učiteljima u razredu?. Ljetopis socijalnog rada, 27 (1), 151-178 doi:10.3935/ljsr.v27i1.287.
@article{article, author = {Drandi\'{c}, Dijana and Radeti\'{c}-Pai\'{c}, Mirjana}, year = {2020}, pages = {151-178}, DOI = {10.3935/ljsr.v27i1.287}, keywords = {inkluzija, odgoj i obrazovanje, socijalizacija, suradnja, u\v{c}enik s te\v{s}ko\'{c}ama.}, journal = {Ljetopis socijalnog rada}, doi = {10.3935/ljsr.v27i1.287}, volume = {27}, number = {1}, issn = {1846-5412}, title = {Suradnja u inkluzivnim \v{s}kolama: Kako pomo\'{c}nici u nastavi procjenjuju njihovu suradnju s u\v{c}iteljima u razredu?}, keyword = {inkluzija, odgoj i obrazovanje, socijalizacija, suradnja, u\v{c}enik s te\v{s}ko\'{c}ama.} }
@article{article, author = {Drandi\'{c}, Dijana and Radeti\'{c}-Pai\'{c}, Mirjana}, year = {2020}, pages = {151-178}, DOI = {10.3935/ljsr.v27i1.287}, keywords = {inclusion, education, socialisation, collaboration, pupil with disabilities}, journal = {Ljetopis socijalnog rada}, doi = {10.3935/ljsr.v27i1.287}, volume = {27}, number = {1}, issn = {1846-5412}, title = {COOPERATION IN INCLUSIVE SCHOOLS: HOW DO LEARNING SUPPORT TEACHERS EVALUATE THEIR COOPERATION WITH CLASS TEACHERS?}, keyword = {inclusion, education, socialisation, collaboration, pupil with disabilities} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font