Pregled bibliografske jedinice broj: 1050611
Položaj učenika i nastavnika pri odvijanju nastave na daljinu
Položaj učenika i nastavnika pri odvijanju nastave na daljinu // MIPRO, CE (2019), 580-583 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1050611 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Položaj učenika i nastavnika pri odvijanju nastave na daljinu
(The position of students and teachers in distance learning)
Autori
Tomljanović, Petar
Izvornik
MIPRO (1847-3938) CE
(2019);
580-583
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
učenik ; nastavnik ; nastava na daljinu ; informacijsko-komunikacijska tehnologija ; vrednovanje i ocjenjivanje ; metode poučavanja ; strategije učenja
(student ; teacher ; distance learning ; information and communication technology ; evaluation ; teaching methods ; learning strategies)
Sažetak
Pri odvijanju nastave na daljinu informacijsko-komunikacijskom tehnologijom učeniku i nastavniku može se olakšati rad te ujedno omogućiti više vremena potrebnog za poučavanje i razgovor o određenim specifičnim problemima unutar nastavnog procesa. Naime, u današnje vrijeme nastavnici zbog sve većeg obujma gradiva za koje je predviđen samo određeni broj sati nemaju dovoljno vremena za ponavljanje gradiva kao ni za raspravu s učenicima o mogućim nejasnoćama. Ova ograničenja imaju za posljedicu lošije rezultate učenika na pisanim provjerama usvojenosti nastavnih sadržaja. Ocjenjivanje i vrednovanje znanja najveći je izazov ovakvog načina poučavanja, a češće provjere usvojenosti nastavnih sadržaja također su logična posljedica i prednost ovoga načina rada. Ograničavajući faktor rada za nastavnika može biti i broj učenika u razredu pa se često događa da se precijene mogućnosti informacijsko-komunikacijske tehnologije te se pojedinom nastavniku dodijeli previše učenika u grupi koju poučava. Naime, nastavnik mora proces poučavanja voditi tako da pravovremeno i relativno učestalo svakom pojedinom učeniku daje određene ovlasti i zadatke u sustavu kako bi se smanjio osjećaj izolacije samoga učenika i kontrolirao način njegova rada. Cilj je ovoga rada ponuditi načine organizacije, metodička rješenja i načine vrednovanja znanja koji mogu pomoći nastavnicima da lakše organiziraju kvalitetnu nastavu u kojoj bi se ostvarilo više vremena za individualne potrebe svakog pojedinog učenika obrazovanjem na daljinu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Tehničko veleučilište u Zagrebu