Pregled bibliografske jedinice broj: 1050540
Boston Consulting Group portfolio matrica na primjeru tvrtke Honda
Boston Consulting Group portfolio matrica na primjeru tvrtke Honda, 2019., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1050540 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Boston Consulting Group portfolio matrica na primjeru tvrtke Honda
(Boston Consulting Group portfolio matrix on the example of Honda company)
Autori
Kolenko, Matija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
11.09
Godina
2019
Stranica
41
Mentor
Lara Jelenc
Neposredni voditelj
Viktorija Knapić
Ključne riječi
Honda, Portfolio teorija, BCG matrica, relativni tržišni udio, stopa industrijskog rasta
(Honda, portfolio theory, BCG matrix, relative market share, industrial growth share)
Sažetak
U samom središtu ovog rada postavljena je kompanija Honda te će se analizirati pomoću Boston Consulting portfolio matrice, pomoću koje će se izračunati položaj Honde na tržištima u kojima djeluje. Hipoteza ovog rada je povoljna konkurentska pozicija Honde na tržištima u kojim djeluje. Dakle problematika ovog rada je odrediti položaj strateških poslovnih jedinica pomoću BCG matrice. Kako bi izračun matrice bio ostvariv potrebno je izračunati dva ključna parametra, a to su relativni tržišni udio i stopa industrijskog rasta. Za relativni tržišni udio potrebni su podaci o prodaji određenog promatranog proizvoda na određenom tržištu, dok su za stopu industrijskog rasta potrebni podaci promjene tržišta za promatrane godine. U daljnjem dijelu ovog rada opširnije su razrađene Portfolio teorija kako bi se shvatila važnost promatranja kompanije s aspekta više poslovnih jedinica te teorija BCG matrice koja objašnjava samu problematiku ovog rada. Glavni zaključci ovog rada su da Honda ima konkurentsku prednost kod strateške poslovne jedinice motocikla. Kod strateške poslovne jedinice automobila Honda je uspjela zadržati konkurentsku prednost bez obzira na pad relativnog tržišnog udjela. Strateška poslovna jedinica energetskih proizvoda je u uzlaznoj fazi te se kreće prema glavnoj konkurentskoj poziciji na tržištu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka