Pregled bibliografske jedinice broj: 1050449
PLES U FUNKCIJI PODIZANJA FONDA MOTORIČKIH ZNANJA DJECE RANE ŠKOLSKE DOBI
PLES U FUNKCIJI PODIZANJA FONDA MOTORIČKIH ZNANJA DJECE RANE ŠKOLSKE DOBI // Zbornik radova 24. Ljetne škole kineziologa republike Hrvatske / Findak, Vladimir (ur.).
Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2015. str. 181-186 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1050449 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PLES U FUNKCIJI PODIZANJA FONDA MOTORIČKIH ZNANJA DJECE RANE ŠKOLSKE DOBI
Autori
Trajkovski, Biljana ; Bugarin, Martina ; kinkela, Dragan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 24. Ljetne škole kineziologa republike Hrvatske
/ Findak, Vladimir - Zagreb : Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2015, 181-186
ISBN
978-953-7965-03-7
Skup
Zbornik radova 24. Ljetne škole kineziologa republike Hrvatske
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 30.06.2015. - 04.07.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
djeca rane školske dobi, ples, utjecaj
Sažetak
Cilj ovog rada bio je ispitati koliko učenje različitih vrsta plesova (bečki valcer, samba, cha-cha, disco hustle i polka) može pridonijeti podizanju fonda plesnih struktura djece rane školske dobi, koja su u razdoblju od tri mjeseca pohađala plesnu radionicu dva puta tjedno po 60 minuta te utvrditi je li došlo do značajnijeg napretka. U tu svrhu provjerene su metrijske karakteristike ispitanika. četvrtog razreda Osnovne škole Trsat. Uzorak je prigodan jer je odabran zbog specifičnosti cilja istraživanja, s obzirom na motivaciju za plesne aktivnosti. Uzorak varijabli izmjerenih u djece obuhvatio je 25 plesnih varijabli. Od ukupno 25 plesnih varijabli, svaki ples, a takvih je pet – disco hustle, polka, bečki valcer, samba i cha-cha, provjeravan je skalom vrijednosti koja se sastoji od pet razina. Svaka ocjena ima točno određenje značenja pa tako ocjena 5 podrazumijeva da učenik u potpunosti prati ritam, pokret je koordiniran i kontroliran te djeluje prirodno i mekano. Ocjena 4 podrazumijeva da učenik u potpunosti prati ritam, pokret je koordiniran, ali djeluje kruto. Ocjena 3 podrazumijeva da učenik povremeno odstupa u praćenju ritma, pokret je razmjerno koordiniran, ali djeluje nesigurno. Ocjena 2 podrazumijeva da učenik često odstupa u praćenju ritma, pokret je nespretan i djeluje neskladno. Ocjena 1 podrazumijeva da učenik uopće ne može pratiti ritam niti izvesti zadani pokret. Istraživanje je provedeno grupno, u obliku izvannastavne plesne aktivnosti/ radionice, dva puta tjedno po 60 minuta u dvorani za tjelesnu i zdravstvenu kulturu. Program plesne aktivnosti je trajao tri mjeseca, od 4. veljače do 14. svibnja 2014. godine. S učenicima je provedeno inicijalno i finalno provjeravanje. Učenici su bili podijeljeni u tri skupine od po deset učenika radi lakšeg i boljeg praćenja. Provjeravalo se znanje i vještine izvođenja ritmičko- motoričke vježbe, društvenih plesova – disco hustlea, bečkog valcera, polke, sambe i cha- cha. Komisija, koja se sastojala od tri člana, pratila je učeničke izvedbe i brojčanom ocjenom od 1 do 5 ocijenila njihovu kvalitetu. Od troje ocjenjivača uzeta je prosječna ocjena za svakog pojedinog učenika i pojedini ples. Prema dobivenim rezultatima, koji vidljivo pokazuju napredak učenika, djeca su nakon plesne radionice bitno poboljšala razinu svojeg fonda plesnih struktura. Kostić i suradnici (2002) istraživali su ovu problematiku želeći ispitati hoće li djeca programom plesnih struktura (društveni plesovi, narodni plesovi, ritmičke igre i plesna improvizacija) naučiti i poboljšati osnovne plesne korake i koreografiju i time navedenim programom stimulirati transformaciju svojih motoričkih sposobnosti te su potvrdili uspješnost programa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija