Pregled bibliografske jedinice broj: 1050441
Ispitna tjeskoba kod učenika učeničkih domova u Republici Hrvatskoj
Ispitna tjeskoba kod učenika učeničkih domova u Republici Hrvatskoj // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 1 (2020), 239-250 doi:10.32903/zs.65.1-2.19 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1050441 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitna tjeskoba kod učenika učeničkih domova u Republici Hrvatskoj
(Examination Anxiety of Students in Dormitories in the Republic of Croatia)
Autori
Brlas, Siniša ; Imrović, Ana ; Jukić, Karolina ; Martinušić, Ivana ; Šokec, Tomislav
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 1
(2020);
239-250
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
ispitna tjeskoba ; mentalno zdravlje ; odgojitelji ; učenici ; učenički domovi
(exam anxiety ; mental health ; educators ; pupils ; student dorms)
Sažetak
Rad razmatra temu problema mentalnog zdravlja, odnosno ispitne tjeskobe kod učenika koji borave u učeničkim domovima i njihovu percepciju od strane profesora odgojitelja. Ispitna tjeskoba uobičajena je pojava u situacijama u kojima je potrebno iskazati znanje ili vještine te se prezentirati pred drugima, osobito kada druge osobe procjenjuju uradak. U niskim ili umjerenim razinama ispitna tjeskoba djeluje poticajno i motivira osobu na ulaganje truda u postignuće, dok u visokim razinama djeluje paralizirajuće i često „zakoči“ osobu što dovodi do izostanka odgovarajućeg uspjeha u ispitnoj situaciji. Ako se situacija u kojoj ispitna tjeskoba značajno onemogući postignuće na ispitu višekratno ponovi, dolazi do nemogućnosti ostvarivanja obrazovnih ciljeva što pojedinca dovodi u stanje frustracije pa i stresa, a to nije dobra prognoza za njegovo mentalno zdravlje. Rezultati provedenog online istraživanja, koje je provedeno u učeničkim domovima diljem Hrvatske, ukazuju da većina učenika doživljava umjerene razine ispitne tjeskobe, ali i da odgajatelji percipiraju veće razine tjeskobe kod učenika nego što oni sami o njima izvještavaju. Također su kvalitativno prikazane najčešće tjelesne i emocionalne promjene kod učenika, misli koje ih prate tijekom ispita te sklonost traženju pomoći od strane odgojitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA