Pregled bibliografske jedinice broj: 1050309
Zašto je učenicima važno sudjelovati u školi? – doživljaj svrhe i (ne)jednakih mogućnosti za sudjelovanje iz perspektive učenika
Zašto je učenicima važno sudjelovati u školi? – doživljaj svrhe i (ne)jednakih mogućnosti za sudjelovanje iz perspektive učenika // VIII. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
Osijek, Hrvatska, 2020. str. 49-49 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1050309 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zašto je učenicima važno sudjelovati u školi? – doživljaj svrhe i (ne)jednakih mogućnosti za sudjelovanje iz perspektive učenika
(Why is it important for pupils to participate in school? - experience of purpose and (un) equal opportunities to participate from the student perspective)
Autori
Ćosić Andrea ; Borić Ivana ; Osmak Franjić Davorka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
VIII. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
/ - , 2020, 49-49
Skup
8. znanstveno - stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 13.02.2020. - 15.02.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
participacija ; škola ; učenici ;
(participation ; school ; pupils ;)
Sažetak
Ovaj rad temelji se na rezultatima istraživanja „Participacija djece u sustavu odgoja i obrazovanja“ provedenog od strane Ureda pravobraniteljice za djecu. Cilj istraživanja bio je steći dublje razumijevanje participacije djece u školama iz perspektive učenika i odraslih (nastavnika i stručnih suradnika). Istraživanje je temeljeno na kvalitativnom i kvantitativnom pristupu. U kvalitativnom dijelu, kroz fokus grupe, ukupno je sudjelovalo 70 učenika. Učenici poručuju da im je participacija u školi važna i da su spremni participirati. Pojam „participacija“ za većinu djece je jezično stran te ga prvenstveno opisuju kroz sudjelovanje u različitim nastavnim i izvannastavnim aktivnostima. Sudjelovanje u donošenju odluka koje se tiču njihovog svakodnevnog života u školi je ograničeno. Učenici osjećaju da nemaju mogućnost istinski doprinijeti promjenama u školi te im nedostaju povratne informacije od odraslih o predloženim inicijativama. Pravo na participaciju u školi nejednako se potiče među djecom. Učenici koji uglavnom imaju izvrstan uspjeh i uzorno vladanje, imaju i povlasticu surađivati s odraslima. Razlike u pristupu pravu na sudjelovanje vidljive su i u odnosu na dob, vrstu škole te pripadnost ranjivim skupinama. Na temelju rezultata vidljiva je potreba da škole svakodnevno potiču dijalog između djece i odraslih u kojem će se promišljati o svrsi participacije. Posebno je važno posvetiti se informiranju učenika o pravu na participaciju, mogućnostima sudjelovanja i motiviranju na sudjelovanje. Razvojem različitih oblika i načina sudjelovanja učenika, škole mogu postati mjesta gdje svi učenici imaju pravo i mogu aktivno doprinositi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb