Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1050309

Zašto je učenicima važno sudjelovati u školi? – doživljaj svrhe i (ne)jednakih mogućnosti za sudjelovanje iz perspektive učenika


Ćosić Andrea; Borić Ivana; Osmak Franjić Davorka
Zašto je učenicima važno sudjelovati u školi? – doživljaj svrhe i (ne)jednakih mogućnosti za sudjelovanje iz perspektive učenika // VIII. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
Osijek, Hrvatska, 2020. str. 49-49 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1050309 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Zašto je učenicima važno sudjelovati u školi? – doživljaj svrhe i (ne)jednakih mogućnosti za sudjelovanje iz perspektive učenika
(Why is it important for pupils to participate in school? - experience of purpose and (un) equal opportunities to participate from the student perspective)

Autori
Ćosić Andrea ; Borić Ivana ; Osmak Franjić Davorka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
VIII. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici / - , 2020, 49-49

Skup
8. znanstveno - stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 13.02.2020. - 15.02.2020

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
participacija ; škola ; učenici ;
(participation ; school ; pupils ;)

Sažetak
Ovaj rad temelji se na rezultatima istraživanja „Participacija djece u sustavu odgoja i obrazovanja“ provedenog od strane Ureda pravobraniteljice za djecu. Cilj istraživanja bio je steći dublje razumijevanje participacije djece u školama iz perspektive učenika i odraslih (nastavnika i stručnih suradnika). Istraživanje je temeljeno na kvalitativnom i kvantitativnom pristupu. U kvalitativnom dijelu, kroz fokus grupe, ukupno je sudjelovalo 70 učenika. Učenici poručuju da im je participacija u školi važna i da su spremni participirati. Pojam „participacija“ za većinu djece je jezično stran te ga prvenstveno opisuju kroz sudjelovanje u različitim nastavnim i izvannastavnim aktivnostima. Sudjelovanje u donošenju odluka koje se tiču njihovog svakodnevnog života u školi je ograničeno. Učenici osjećaju da nemaju mogućnost istinski doprinijeti promjenama u školi te im nedostaju povratne informacije od odraslih o predloženim inicijativama. Pravo na participaciju u školi nejednako se potiče među djecom. Učenici koji uglavnom imaju izvrstan uspjeh i uzorno vladanje, imaju i povlasticu surađivati s odraslima. Razlike u pristupu pravu na sudjelovanje vidljive su i u odnosu na dob, vrstu škole te pripadnost ranjivim skupinama. Na temelju rezultata vidljiva je potreba da škole svakodnevno potiču dijalog između djece i odraslih u kojem će se promišljati o svrsi participacije. Posebno je važno posvetiti se informiranju učenika o pravu na participaciju, mogućnostima sudjelovanja i motiviranju na sudjelovanje. Razvojem različitih oblika i načina sudjelovanja učenika, škole mogu postati mjesta gdje svi učenici imaju pravo i mogu aktivno doprinositi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivana Borić (autor)

Avatar Url Andrea Ćosić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.ffos.unios.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Ćosić Andrea; Borić Ivana; Osmak Franjić Davorka
Zašto je učenicima važno sudjelovati u školi? – doživljaj svrhe i (ne)jednakih mogućnosti za sudjelovanje iz perspektive učenika // VIII. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
Osijek, Hrvatska, 2020. str. 49-49 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
Ćosić Andrea, Borić Ivana & Osmak Franjić Davorka (2020) Zašto je učenicima važno sudjelovati u školi? – doživljaj svrhe i (ne)jednakih mogućnosti za sudjelovanje iz perspektive učenika. U: VIII. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici.
@article{article, year = {2020}, pages = {49-49}, keywords = {participacija, \v{s}kola, u\v{c}enici, }, title = {Za\v{s}to je u\v{c}enicima va\v{z}no sudjelovati u \v{s}koli? – do\v{z}ivljaj svrhe i (ne)jednakih mogu\'{c}nosti za sudjelovanje iz perspektive u\v{c}enika}, keyword = {participacija, \v{s}kola, u\v{c}enici, }, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, year = {2020}, pages = {49-49}, keywords = {participation, school, pupils, }, title = {Why is it important for pupils to participate in school? - experience of purpose and (un) equal opportunities to participate from the student perspective}, keyword = {participation, school, pupils, }, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font