Pregled bibliografske jedinice broj: 1050152
Literarno okruženje u obiteljima s djecom predškolske dobi i njegov odnos s upotrebom digitalnih medija
Literarno okruženje u obiteljima s djecom predškolske dobi i njegov odnos s upotrebom digitalnih medija // VIII. znanstveno-stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici, knjiga sažetaka / Vuletić, Gorka ; Križanić, Valerija ; Pribisalić, Dalia (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 59-59 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1050152 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Literarno okruženje u obiteljima s djecom
predškolske dobi i njegov odnos s upotrebom
digitalnih medija
(Literary environment in families with preschool
children and it's relation to digital media use)
Autori
Kotrla Topić, Marina ; Šakić Velić, Marija ; Merkaš, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
VIII. znanstveno-stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici, knjiga sažetaka
/ Vuletić, Gorka ; Križanić, Valerija ; Pribisalić, Dalia - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020, 59-59
ISBN
978-953-314-138-1
Skup
8. znanstveno - stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 13.02.2020. - 15.02.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
literarno okruženje, digitalni mediji, predškolska dob
(literary environment, digital media, preschool age)
Sažetak
Promjene u provođenju slobodnog vremena u obitelji, posebice porast upotrebe digitalnih medija među djecom predškolske dobi, potiču interes znanstvenika i zabrinutost roditelja, dijelom i zbog pitanja zanemaruju li se zbog sve manje slobodnog vremena koje djeca provode u izvaninstitucionalnim aktivnostima i zbog rastuće upotrebe digitalnih medija „tradicionalniji“ oblici igre i aktivnosti koji se smatraju važnima za dječji razvoj. Pritom važnu skupinu čine različite aktivnosti koje se odnose na obiteljsko literarno okruženje, kojeg možemo definirati kao skup interakcija roditelja i djece koje potiču razvoj jezika i pismenosti te dostupnost materijala za razvoj pismenosti.Cilj je ovoga rada prikazati osnovne spoznaje o pristupima definiranju i procjeni obiteljskog literarnog okruženja te njegovoj povezanostis upotrebom digitalnih medija. U radu će se prikazati rezultati istraživanja provedenog s 97 djece predškolske dobi (6-7 godina) u okviru projekta Povezanost upotrebe digitalnih medija i obiteljskog literarnog okruženja s jezičnim vještinama djece predškolske dobi. U istraživanju je primijenjen Upitnik obiteljskog literarnog okruženja (Home Literacy Environment Questionnaire, Marjanovič Umek i sur., 2005) te mjere dječje upotrebe digitalnih medija. Rezultati ukazuju na različitu učestalost pojedinih formalnih i neformalnih literarnih aktivnosti roditelja s djecom predškolske dobi te različit odnos pojedinih literarnih aktivnosti (stimuliranje upotrebe jezika te posjete kazalištu i knjižnicama) s dječjom upotrebom digitalnih medija. U radu se raspravlja o odnosu učestalosti literarnih aktivnosti s djecom i dječje upotrebe digitalnih medija u kontekstu oblikovanja obiteljskog okruženja koje potiče razvoj djetetovih jezičnih sposobnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb,
Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo, Osijek