Pregled bibliografske jedinice broj: 1050099
Odnos učitelj – učenik
Odnos učitelj – učenik // Napredak (Zagreb), 160 (2019), 1-2; 51-64 (domaća recenzija, članak, ostalo)
CROSBI ID: 1050099 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos učitelj – učenik
(Teacher – student relationship)
Autori
Posavec, Leona ; Vlah, Nataša
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 160
(2019), 1-2;
51-64
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
odnos učitelj – učenik, teorija privrženosti, teorija interpersonalnih odnosa, teorija kulture škole
(teacher-student relationship, attachment theory, interpersonal relations theory, school culture theory)
Sažetak
U suvremenim odgojno-obrazovnim sredinama educiraju se učenici s različitim razvojnim i odgojno-obrazovnim potrebama, pa odnos učitelj – učenik postaje jedan od središnjih pojmova u kvalitetnoj školi. Svrha je rada prikazati i objasniti rizične i protektivne čimbenike u odnosu učitelj – učenik u skladu s nalazima provedenih istraživanja iz teorije privrženosti, interpersonalnih odnosa i teorijskog koncepta školske kulture. Rizični čimbenici u odnosu učitelj – učenik jesu: nesigurna privrženost, negativni tip odnosa u vidu ljutnje, žaljenja, straha, negativna školska kultura, pesimističan učitelj, negativni emocionalni stavovi, dok su protektivni čimbenici: sigurna privrženost, pozitivni interpersonalni odnos u vidu strpljivosti, tolerancije, razumijevanja i prihvaćanja učenika, optimističan, pravedan, kreativan, odgovoran učitelj pun povjerenja, empatije i pozitivnih emocionalnih stavova, pozitivna i inkluzivna kultura škole. Od učitelja se očekuje da stvara pozitivne, humane, brižne odnose sa svim učenicima, a posebno s učenicima koji imaju teškoće u stvaranju odnosa. Takvi se učitelji mogu prepoznati u školama gdje prevladava pozitivna, inkluzivna kultura kolegijalnosti, međusobne povezanosti i prihvaćanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti