Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1050099

Odnos učitelj – učenik


Posavec, Leona; Vlah, Nataša
Odnos učitelj – učenik // Napredak (Zagreb), 160 (2019), 1-2; 51-64 (domaća recenzija, članak, ostalo)


CROSBI ID: 1050099 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos učitelj – učenik
(Teacher – student relationship)

Autori
Posavec, Leona ; Vlah, Nataša

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 160 (2019), 1-2; 51-64

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo

Ključne riječi
odnos učitelj – učenik, teorija privrženosti, teorija interpersonalnih odnosa, teorija kulture škole
(teacher-student relationship, attachment theory, interpersonal relations theory, school culture theory)

Sažetak
U suvremenim odgojno-obrazovnim sredinama educiraju se učenici s različitim razvojnim i odgojno-obrazovnim potrebama, pa odnos učitelj – učenik postaje jedan od središnjih pojmova u kvalitetnoj školi. Svrha je rada prikazati i objasniti rizične i protektivne čimbenike u odnosu učitelj – učenik u skladu s nalazima provedenih istraživanja iz teorije privrženosti, interpersonalnih odnosa i teorijskog koncepta školske kulture. Rizični čimbenici u odnosu učitelj – učenik jesu: nesigurna privrženost, negativni tip odnosa u vidu ljutnje, žaljenja, straha, negativna školska kultura, pesimističan učitelj, negativni emocionalni stavovi, dok su protektivni čimbenici: sigurna privrženost, pozitivni interpersonalni odnos u vidu strpljivosti, tolerancije, razumijevanja i prihvaćanja učenika, optimističan, pravedan, kreativan, odgovoran učitelj pun povjerenja, empatije i pozitivnih emocionalnih stavova, pozitivna i inkluzivna kultura škole. Od učitelja se očekuje da stvara pozitivne, humane, brižne odnose sa svim učenicima, a posebno s učenicima koji imaju teškoće u stvaranju odnosa. Takvi se učitelji mogu prepoznati u školama gdje prevladava pozitivna, inkluzivna kultura kolegijalnosti, međusobne povezanosti i prihvaćanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Nataša Vlah (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Posavec, Leona; Vlah, Nataša
Odnos učitelj – učenik // Napredak (Zagreb), 160 (2019), 1-2; 51-64 (domaća recenzija, članak, ostalo)
Posavec, L. & Vlah, N. (2019) Odnos učitelj – učenik. Napredak (Zagreb), 160 (1-2), 51-64.
@article{article, author = {Posavec, Leona and Vlah, Nata\v{s}a}, year = {2019}, pages = {51-64}, keywords = {odnos u\v{c}itelj – u\v{c}enik, teorija privr\v{z}enosti, teorija interpersonalnih odnosa, teorija kulture \v{s}kole}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {160}, number = {1-2}, issn = {1330-0059}, title = {Odnos u\v{c}itelj – u\v{c}enik}, keyword = {odnos u\v{c}itelj – u\v{c}enik, teorija privr\v{z}enosti, teorija interpersonalnih odnosa, teorija kulture \v{s}kole} }
@article{article, author = {Posavec, Leona and Vlah, Nata\v{s}a}, year = {2019}, pages = {51-64}, keywords = {teacher-student relationship, attachment theory, interpersonal relations theory, school culture theory}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {160}, number = {1-2}, issn = {1330-0059}, title = {Teacher – student relationship}, keyword = {teacher-student relationship, attachment theory, interpersonal relations theory, school culture theory} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font