Pregled bibliografske jedinice broj: 1050097
Skala samoprocjene socijalnog ponašanja adolescenata
Skala samoprocjene socijalnog ponašanja adolescenata // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 64 (2018), 2; 13-26 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1050097 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Skala samoprocjene socijalnog ponašanja adolescenata
(Scale Of Self-Assessment Of Social Behavior Of Adolescents)
Autori
Vlah, Nataša ; Lončarić, Darko ; Tatalović Vorkapić, Sanja
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 64
(2018), 2;
13-26
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
adolescenti, metoda semantičkog diferencijala, samoprocjena ponašanja, učenici strukovnih škola
(adolescents, self-rated behavior, semantic differential method, students of vocational schools)
Sažetak
Cilj je konstruirati i predložiti Skalu samoprocjene socijalnog ponašanja adolescenata koja koristi semantički diferencijal, a struktura skale pokušat će se replicirati u glavnom istraživanju. Metoda semantičkog diferencijala je korištena uz oslon na postmodernistički koncept refleksivne projekcije osobnosti. U predistraživanju s 300 učenika strukovnih škola (58% muških ; od 15 do 19 godina, M=16.06, SD=0.96) utvrđeno je ukupno 64 para pridjeva koji su utemeljeni u implicitnim teorijama ličnosti. Faktorska struktura provjerena je eksploratornom faktorskom analizom i odabrane su čestice koje čine subskale zadovoljavajućih metrijskih karakteristika: Konvencionalnost, Samoisticanje i Socijabilnost. Struktura skale je replicirana u glavnom istraživanju provedenom s 1125 učenika strukovnih škola (63% muških ; 15 do 18 godina, M= 16.46, SD=1.01). Uočene su relativno visoke prosječne vrijednosti rezultata na svim subskalama. Interkorelacije među subskalama su visoke i pozitivne što ukazuje na povezanost promatranih samoprocjena. Utvrđeno je da adolescentice imaju statistički značajno viši rezultat na Konvencionalnosti i Socijabilnosti od adolescenata. Analiza razlika po dobnim skupinama ukazuje da skupina sedamnaestogodišnjaka ima najniže prosječne rezultate na sve tri subskale. U raspravi se interpretiraju dobivene dimenzije samoprocjene ponašanja adolescenata te se impliciraju mogućnosti uporabe dobivenih rezultata u savjetodavnom radu u strukovnim školama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci