Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1049987

Sustavi visokog obrazovanja u sestrinstvu u Republici Hrvatskoj i Ujedinjenom Kraljevstu: usporedba s osobitim osvrtom na Sveučilišta u Edinburghu i Rijeci


Poropat, Lukrecija
Sustavi visokog obrazovanja u sestrinstvu u Republici Hrvatskoj i Ujedinjenom Kraljevstu: usporedba s osobitim osvrtom na Sveučilišta u Edinburghu i Rijeci, 2017., diplomski rad, diplomski, Fakultet zdravstvenih studija, Rijeka


CROSBI ID: 1049987 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Sustavi visokog obrazovanja u sestrinstvu u Republici Hrvatskoj i Ujedinjenom Kraljevstu: usporedba s osobitim osvrtom na Sveučilišta u Edinburghu i Rijeci
(Higher education systems in nursing in the Republic of Croatia and the United Kingdom: comparison with particular review of Universities in Edinburgh and Rijeka)

Autori
Poropat, Lukrecija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Fakultet zdravstvenih studija

Mjesto
Rijeka

Datum
27.09

Godina
2017

Stranica
63

Mentor
Muzur, Amir

Ključne riječi
visoko obrazovanje ; medicinske sestre ; kurikulum ; Fakultet zdravstvenih studija u Rijeci ; Sveučilište u Edinburghu Rijeci, Sveučilište u Edinburghu
(higher education ; nurses ; curriculum ; Faculty of Health Studies in Rijeka ; University of Edinburgh)

Sažetak
Visoko obrazovanje medicinskih sestara predmet je brojnih rasprava kako na nacionalnoj tako i na međunarodnoj razini. Ulazak sestrinske profesije u akademski svijet razvijene su Europske države započele pred više desetljeća. U Republici Hrvatskoj spomenuta je implementacija započela s Bolonjskim procesom. U ovom su radu uspoređivani sustavi visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj i Ujedinjenom Kraljevstvu, s posebnim osvrtom na Sveučilište u Edinburgu i Fakultet zdravstvenih studija u Rijeci. Naglasak je stavljen na kurikulume te nastavne planove i programe preddiplomskih i diplomskih sestrinskih studija. Na obje obrazovne razine analiza je pokazala značajne razlike i podudarnosti u manjim segmentima. Razlog leži u pristupima i kurikulumskim konceptima dviju država. Na primjeru izobrazbe u znanstveno istraživačkom segmentu vidljiv je širok raspon nepodudarnosti između uspoređivanih država. Istraživanja u sestrinstvu omogućuju nam, između ostalog, pružanje sigurne, učinkovite i na dokazima temeljene zdravstvene njege. Ujedinjeno Kraljevstvo prepoznalo je spomenuto kao imperativ u zdravstvenoj skrbi stoga, vladajuće strukture podupiru napore struke u jačanju tog segmenta. Republika Hrvatska još uvijek je izvan tih okvira. Na razini obrazovnog procesa u ovom se radu došlo do spoznaje da student/ica preddiplomske razine u Edinburgu ima tri puta više nastavnih sati iz istraživačkog područja od studentice diplomske razine na Fakultetu zdravstvenih studija u Rijeci. Raznolikost visokog obrazovanja medicinskih sestara prikazana je kroz postojeći hrvatski „core curiculum“ i britanski spiralni kurikulum. U radu se razmatraju i primjeri dobre prakse čija bi moguća implementacija unaprijedila kvalitetu obrazovnog procesa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet zdravstvenih studija u Rijeci

Profili:

Avatar Url Amir Muzur (mentor)

Avatar Url Lukrecija Poropat (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Poropat, Lukrecija
Sustavi visokog obrazovanja u sestrinstvu u Republici Hrvatskoj i Ujedinjenom Kraljevstu: usporedba s osobitim osvrtom na Sveučilišta u Edinburghu i Rijeci, 2017., diplomski rad, diplomski, Fakultet zdravstvenih studija, Rijeka
Poropat, L. (2017) 'Sustavi visokog obrazovanja u sestrinstvu u Republici Hrvatskoj i Ujedinjenom Kraljevstu: usporedba s osobitim osvrtom na Sveučilišta u Edinburghu i Rijeci', diplomski rad, diplomski, Fakultet zdravstvenih studija, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Poropat, Lukrecija}, year = {2017}, pages = {63}, keywords = {visoko obrazovanje, medicinske sestre, kurikulum, Fakultet zdravstvenih studija u Rijeci, Sveu\v{c}ili\v{s}te u Edinburghu Rijeci, Sveu\v{c}ili\v{s}te u Edinburghu}, title = {Sustavi visokog obrazovanja u sestrinstvu u Republici Hrvatskoj i Ujedinjenom Kraljevstu: usporedba s osobitim osvrtom na Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Edinburghu i Rijeci}, keyword = {visoko obrazovanje, medicinske sestre, kurikulum, Fakultet zdravstvenih studija u Rijeci, Sveu\v{c}ili\v{s}te u Edinburghu Rijeci, Sveu\v{c}ili\v{s}te u Edinburghu}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Poropat, Lukrecija}, year = {2017}, pages = {63}, keywords = {higher education, nurses, curriculum, Faculty of Health Studies in Rijeka, University of Edinburgh}, title = {Higher education systems in nursing in the Republic of Croatia and the United Kingdom: comparison with particular review of Universities in Edinburgh and Rijeka}, keyword = {higher education, nurses, curriculum, Faculty of Health Studies in Rijeka, University of Edinburgh}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font