Pregled bibliografske jedinice broj: 1049987
Sustavi visokog obrazovanja u sestrinstvu u Republici Hrvatskoj i Ujedinjenom Kraljevstu: usporedba s osobitim osvrtom na Sveučilišta u Edinburghu i Rijeci
Sustavi visokog obrazovanja u sestrinstvu u Republici Hrvatskoj i Ujedinjenom Kraljevstu: usporedba s osobitim osvrtom na Sveučilišta u Edinburghu i Rijeci, 2017., diplomski rad, diplomski, Fakultet zdravstvenih studija, Rijeka
CROSBI ID: 1049987 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sustavi visokog obrazovanja u sestrinstvu u
Republici Hrvatskoj i Ujedinjenom Kraljevstu:
usporedba s osobitim osvrtom na Sveučilišta u
Edinburghu i Rijeci
(Higher education systems in nursing in the
Republic of Croatia and the United Kingdom:
comparison with particular review of
Universities in Edinburgh and Rijeka)
Autori
Poropat, Lukrecija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet zdravstvenih studija
Mjesto
Rijeka
Datum
27.09
Godina
2017
Stranica
63
Mentor
Muzur, Amir
Ključne riječi
visoko obrazovanje ; medicinske sestre ; kurikulum ; Fakultet zdravstvenih studija u Rijeci ; Sveučilište u Edinburghu Rijeci, Sveučilište u Edinburghu
(higher education ; nurses ; curriculum ; Faculty of Health Studies in Rijeka ; University of Edinburgh)
Sažetak
Visoko obrazovanje medicinskih sestara predmet je brojnih rasprava kako na nacionalnoj tako i na međunarodnoj razini. Ulazak sestrinske profesije u akademski svijet razvijene su Europske države započele pred više desetljeća. U Republici Hrvatskoj spomenuta je implementacija započela s Bolonjskim procesom. U ovom su radu uspoređivani sustavi visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj i Ujedinjenom Kraljevstvu, s posebnim osvrtom na Sveučilište u Edinburgu i Fakultet zdravstvenih studija u Rijeci. Naglasak je stavljen na kurikulume te nastavne planove i programe preddiplomskih i diplomskih sestrinskih studija. Na obje obrazovne razine analiza je pokazala značajne razlike i podudarnosti u manjim segmentima. Razlog leži u pristupima i kurikulumskim konceptima dviju država. Na primjeru izobrazbe u znanstveno istraživačkom segmentu vidljiv je širok raspon nepodudarnosti između uspoređivanih država. Istraživanja u sestrinstvu omogućuju nam, između ostalog, pružanje sigurne, učinkovite i na dokazima temeljene zdravstvene njege. Ujedinjeno Kraljevstvo prepoznalo je spomenuto kao imperativ u zdravstvenoj skrbi stoga, vladajuće strukture podupiru napore struke u jačanju tog segmenta. Republika Hrvatska još uvijek je izvan tih okvira. Na razini obrazovnog procesa u ovom se radu došlo do spoznaje da student/ica preddiplomske razine u Edinburgu ima tri puta više nastavnih sati iz istraživačkog područja od studentice diplomske razine na Fakultetu zdravstvenih studija u Rijeci. Raznolikost visokog obrazovanja medicinskih sestara prikazana je kroz postojeći hrvatski „core curiculum“ i britanski spiralni kurikulum. U radu se razmatraju i primjeri dobre prakse čija bi moguća implementacija unaprijedila kvalitetu obrazovnog procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet zdravstvenih studija u Rijeci