Pregled bibliografske jedinice broj: 1049984
Uvjerenja o uzrocima i mogućnosti prevencije specifičnih teškoća u učenju djece predškolske i rane školske dobi
Uvjerenja o uzrocima i mogućnosti prevencije specifičnih teškoća u učenju djece predškolske i rane školske dobi // Zbornik radova sa VIII. znanstveno-stručnog skupa "Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici" / Vuletić, Gorka ; Križanić, Valerija ; Pribisalić, Dalia (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 62-62 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1049984 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uvjerenja o uzrocima i mogućnosti prevencije specifičnih teškoća u učenju djece predškolske i rane školske dobi
(Beliefs about the causes and the possibility of prevention of specific learning difficulties of preschool and early school age children)
Autori
Lončarić, Darko ; Nikčević-Milković, Anela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik radova sa VIII. znanstveno-stručnog skupa "Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici"
/ Vuletić, Gorka ; Križanić, Valerija ; Pribisalić, Dalia - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020, 62-62
ISBN
978-953-314-138-1
Skup
8. znanstveno - stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 13.02.2020. - 15.02.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
učitelji i odgajatelji, disleksija, disgrafija, diskalkulija, dispraksija
(teachers and educators, dyslexia, dysgraphia, dyscalculia, dyspraxia)
Sažetak
Istraživanje specifičnih teškoća u učenju opterećeno je neujednačenošću i preklapanjima u terminologiji (npr. „specific learning disorders/disabilities/difficulties“) te definiranju i klasifikaciji različitih poteškoća koje se svode pod taj krovni naziv. Probleme u definiranju, identifikaciji, klasifikaciji i diferencijalnoj dijagnostici prate još izraženije nedorečenosti u pretpostavkama o mogućoj etiologiji poteškoća i vrlo raznolik pristup njihovom rješavanju, ublažavanju ili prilagodbi. Iako se kao uzroci najčešće navode genetski čimbenici i rani čimbenici rizika za neurokognitivni razvoj (prenatalni i neonatalni), javljaju se i pretpostavke o drugim okolinskim utjecajima poput suvremenog životnog stila koji uskraćuje djeci prirodnu okolinu za učenje i pokret kroz nestrukturiranu igru s vršnjacima u vanjskim prostorima te smanjuje prilike za normalan neurološki razvoj i socijalne interakcije neprimjerenim korištenjem elektronskih, multimedijskih i komunikacijskih naprava. S obzirom da su uvjerenja odgojitelja i učitelja o uzrocima, mogućnostima prevencije, mogućnostima djeteta i primjerenim metodama rada s djecom ključna za njihov pristup i rad s djecom koja imaju specifične teškoće u učenju, osnovni cilj ovog rada je prikazati rezultate inicijalne faze konstrukcije Skale uvjerenja o uzrocima i mogućnostima prevencije specifičnih teškoća u učenju djece predškolske i rane školske dobi. Pilot istraživanje provedeno je na studentima završne godine diplomskog učiteljskog studija i studija ranog i predškolskog odgoja. U radu će biti izneseni preliminarni podaci o metrijskim karakteristikama konstruirane skale te poveznicama studentskih uvjerenja s njihovim socio-demografskim karakteristikama i samoiskazima o izvorima informacija na kojima temelje svoja uvjerenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru,
Sveučilište u Rijeci