Pregled bibliografske jedinice broj: 1048524
Povezanost jezičnog identiteta i promicanja kulturne baštine kroz zavičajne igre
Povezanost jezičnog identiteta i promicanja kulturne baštine kroz zavičajne igre // Dijete i jezik danas : Dijete i jezični identitet - knjižica sažetaka / Majdenić, V. ; Bakota, L. ; Moritz, I. ; Bijuković Maršić, M. (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 44-45 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1048524 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost jezičnog identiteta i promicanja kulturne baštine kroz zavičajne igre
(Connection between linguistic identity and promotion of cultural heritage through local play)
Autori
Borić, Edita ; Zečević, Marta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Dijete i jezik danas : Dijete i jezični identitet - knjižica sažetaka
/ Majdenić, V. ; Bakota, L. ; Moritz, I. ; Bijuković Maršić, M. - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019, 44-45
Skup
9. međunarodni znananstveni skup: Dijete i jezik danas - Dijete i jezični identitet = 9th International Scientific Conference: Children and languages today - Children and Linguistic Identity
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.09.2019. - 14.09.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
jezični identitet, kulturna baština, stare igre, zavičaj
(linguistic identity, cultural heritage, old games, homeland)
Sažetak
U današnje vrijeme jezik je posrednik između kulture i naroda. Kulturna baština dio je identiteta svakog naroda. Važno je razumjeti važnost kulturne baštine i povezanost sa suvremenom i odgovornom ulogom svakog pojedinca u njegovanju i očuvanju kulturne baštine i jezičnog identiteta. Škola može doprinijeti većoj svijesti o važnosti i očuvanju kulturne baštine i jezičnog identiteta. Uloga je škole poticanje učenika na upoznavanje različitih kultura uz očuvanje nacionalnog identiteta, kulture, društvene, moralne i duhovne baštine i jezika. Očuvanje i bilježenje naših spomenika, običaja, tradicija i slično očuvano je iz prošlosti do danas, upravo prenošenjem između generacija. Za neke su se pobrinuli instinktivno, koristeći svoj materinski jezik. Kako jezik određuje naš identiitet, uloga je materinskog jezika neprocjenjiva jer njime usvajamo svijet oko sebe svim osjetilima. Glavni fokus rada bio je na razumijevanju tradicionalne kulture stvaranja vlastitog i društvenog identiteta te uloge jezika u prenošenju nematerijalne kulturne baštine zavičaja. Naglašene su razlike i sličnosti među starim igrama zavičaja u kojima se iste stare igre igraju u povijesnom i modernom kontekstu. U radu je prikazano 25 starih igara. Prikazana je njihova sličnost i varijacije s obzirom na zavičaj u kojem su se igrale, izvođenje kolektivnih igara koje su se često prenosile s koljena na koljeno, odnosno s generacije na generaciju i komunikacija kao direktan dječji identitet među igračima. Starim igrama možemo dublje upoznati nematerijalnu i materijalnu baštinu. Načini na koji su ove igre igrane prije mnogo godina, igraju se i danas. Neke se od njih igraju na malo drugačiji način, prilagođene su današnjem dobu. Da bi se tradicionalne igre sačuvale od zaborava, oživljavaju se pomoću dokumentirane predaje. Očuvanjem nematerijalne baštine razvija se osjećaj vrijednosti svojega kraja te njeguju običaji naših starih i njihov način života.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Edita Borić
(autor)