Pregled bibliografske jedinice broj: 1048182
Crtež, slika i konzultacija s roditeljem u uspješnoj analitički orijentiranoj psihoterapiji patološkog žalovanja i depresije kod predškolskog djeteta
Crtež, slika i konzultacija s roditeljem u uspješnoj analitički orijentiranoj psihoterapiji patološkog žalovanja i depresije kod predškolskog djeteta // Depresija u stoljeću uma
Zagreb, Hrvatska, 2015. str. 144-144 doi:10.17486/Gyr.3.2124 (poster, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1048182 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Crtež, slika i konzultacija s roditeljem u uspješnoj analitički orijentiranoj psihoterapiji patološkog žalovanja i depresije kod predškolskog djeteta
(Drawing, Image and Consultation with Parent in Successful Analytical Oriented Psychotherapy of Pathological Mourning and Depression in a Preschooler)
Autori
Kušević, Zorana ; Santrić, Lena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Depresija u stoljeću uma
/ - , 2015, 144-144
Skup
4. hrvatski kongres o prevenciji i rehabilitaciji u psihijatriji s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 26.02.2015. - 28.02.2015
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
Depresija, terapija igrom, analitička psihoterapija
(Depression, analytical psychotherapy, play therapy)
Sažetak
Depresija u predškolske djece može imati netipične izričaje, a kada se pojavljuje komor-bidno sa žalovanjem, kompleksana rana psihoterapijska psihoanalitička intervencija temeljena na upotrebi crteža i slike, igre te konzultacije s roditeljem, rano u procesu žalovanja, može uvelike pomoći u sprečavanju razvoja patološkog žalovanja, ublažavanju depresije i otvaranju daljnjih psiholoških mogućnosti za nastavak normalnog razvoja. U radu je prikazan primjer uspješne terapijske intervencije kod petogodišnje djevojčice (s pojavom patološkog žalovanja i depresije nakon smrti majke nekoliko mjeseci pred dolazak u terapiju) temeljene na konzultaciji roditelja u pratnji. Otac se javio s djetetom vezano uz promjenu ponašanja nakon pogreba i zahtjeva djevojčice da se maknu neke fotografije iz dnevnog boravka, odbijanja hrane, stalnog plakanja, dubokog regresa, tužnog raspoloženja, odbijanja odlaska na groblje i sl. Prva psihoterapijska seansa vođena je uz prisutnost oca, uz kontejment, empatiju i angažman psihoterapeuta kako bi se djetetu omogućio stabilan i siguran seting. Psihološki zdraviji roditelji mogu prih-vatiti večinu preporuka koje, u uvjetima obiteljskog života, otvaraju prostor za zdraviji psihološki rast. U konkretnom primjeru, roditelj je čuo psihoterapeuta, a već na drugoj seansi izvještava o bitnom napretku: izlasku djeteta iz duboke regresije te ulasku u norma-lan proces žalovanja. Crtež koji je prikazan dijete je napravilo za psihoterapeuta i donijelo ga na drugu seansu. Na njemu se nalaze tipični elementi s kojima se dijete igralo prije neželjenog događaja što je, uz heteroanamnestičke podatke, znak smanjejna regresije i početaka pozitivnog transfera u kojem se nastavlja psihoterapija temeljena na igri i crtežu, uz povremenu konzultaciju roditelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Zagreb,
Klinički bolnički centar Zagreb
Profili:
Zorana Kušević
(autor)