Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1048181

Upotreba slike i crteža u psihoterapiji i praćenju tijeka analitičke psihoterapijske seanse kod depresivnog predškolskog djeteta


Kušević, Zorana; Jedvaj Šumski, Ivana
Upotreba slike i crteža u psihoterapiji i praćenju tijeka analitičke psihoterapijske seanse kod depresivnog predškolskog djeteta // Depresija u stoljeću uma
Zagreb, Hrvatska, 2015. str. 143-143 doi:10.17486/Gyr.3.2122 (poster, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 1048181 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Upotreba slike i crteža u psihoterapiji i praćenju tijeka analitičke psihoterapijske seanse kod depresivnog predškolskog djeteta
(The use of images and drawings in psychotherapy and monitoring the course of analytical psychotherapy sessions in a depressed preschool child)

Autori
Kušević, Zorana ; Jedvaj Šumski, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Depresija u stoljeću uma / - , 2015, 143-143

Skup
4. hrvatski kongres o prevenciji i rehabilitaciji u psihijatriji s međunarodnim sudjelovanjem

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 26.02.2015. - 28.02.2015

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
Depresija, analitička psihoterapija, terapija igrom
(Depression, analytical psychotherapy, play therapy)

Sažetak
Prikaz slučaja. Crtež i slika se uspješno koriste kao dijagnostičko i terapijsko sredstvo u psihoterapiji djece. Depresija se pojavljuje rijetko u predškolskoj dobi, ali je u kliničkim uvjetima ipak viđamo, osobito u svezi sa žalovanjem, kada može imati kompleksan puni klinički izričaj kao i u prikazanom slučaju. Djevojčica stara šest godina, izgubila je nes-retnim slučajem (suicidi) prije dvije godine dva člana šire obitelji (baku i tetku), liječena je uspješno analitički orijentiranom terapijom kroz igru i crtež jer je i tada u sklopu žalovanja pokazivala značajnu depresivnost koja se očitovala velikom regresijom, pres-tankom govora, prestankom uzimanja hrane, umorom, plakanjem, tužnim raspoloženjem, gubitkom volje i prestankom igranja. Tada tijekom nekoliko psihoterapijskih seansi dolazi do značajnog oporavka, no s obzirom na anamnezu, hereditet i bolest (depresija i kod roditelja), djevojčica je zadržana u terapiji. Zadnjih godinu dana bila je u potpunoj remisiji, normalizirao se proces žalovanja iz koga je izašla, i psihoterapijom je usmjerena ka zdravijem psihološkom razvoju.Nakon dvije godine, dolazi do ponovnog javljanja depresije, srednje teške, bez vanjskog vidljivog uzroka. Dijete je ponovno gotovo prestalo govoriti, a heteroanamneza upućuje na povlačenje, gubitak volje za igru, osiromašenje spontaniteta, gubitak apetita. Crteži (br.1 i br.2) u prilogu pokazuju tijek prve psiho-terapijske seanse nakon ponovnog javljanja bolesti, iz kojih je vidljiva upotreba crteža kao dijagnostičkog sredstva i kao uspješnog terapijskog sredstva, koje u ovom slučaju, pokazuje značajni oporavak depresivnog unutar jedne psihoterapijske seanse. Psihotera-pijska seansa je bazirana na igri i crtežu te upotrebi asocijacija kroz priču u empatijskom okruženju uz korištenje analitičkog razumijevanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Medicinski fakultet, Zagreb,
Klinički bolnički centar Zagreb

Profili:

Avatar Url Zorana Kušević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi

Citiraj ovu publikaciju:

Kušević, Zorana; Jedvaj Šumski, Ivana
Upotreba slike i crteža u psihoterapiji i praćenju tijeka analitičke psihoterapijske seanse kod depresivnog predškolskog djeteta // Depresija u stoljeću uma
Zagreb, Hrvatska, 2015. str. 143-143 doi:10.17486/Gyr.3.2122 (poster, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, ostalo)
Kušević, Z. & Jedvaj Šumski, I. (2015) Upotreba slike i crteža u psihoterapiji i praćenju tijeka analitičke psihoterapijske seanse kod depresivnog predškolskog djeteta. U: Depresija u stoljeću uma doi:10.17486/Gyr.3.2122.
@article{article, author = {Ku\v{s}evi\'{c}, Zorana and Jedvaj \v{S}umski, Ivana}, year = {2015}, pages = {143-143}, DOI = {10.17486/Gyr.3.2122}, keywords = {Depresija, analiti\v{c}ka psihoterapija, terapija igrom}, doi = {10.17486/Gyr.3.2122}, title = {Upotreba slike i crte\v{z}a u psihoterapiji i pra\'{c}enju tijeka analiti\v{c}ke psihoterapijske seanse kod depresivnog pred\v{s}kolskog djeteta}, keyword = {Depresija, analiti\v{c}ka psihoterapija, terapija igrom}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ku\v{s}evi\'{c}, Zorana and Jedvaj \v{S}umski, Ivana}, year = {2015}, pages = {143-143}, DOI = {10.17486/Gyr.3.2122}, keywords = {Depression, analytical psychotherapy, play therapy}, doi = {10.17486/Gyr.3.2122}, title = {The use of images and drawings in psychotherapy and monitoring the course of analytical psychotherapy sessions in a depressed preschool child}, keyword = {Depression, analytical psychotherapy, play therapy}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font