Pregled bibliografske jedinice broj: 1048181
Upotreba slike i crteža u psihoterapiji i praćenju tijeka analitičke psihoterapijske seanse kod depresivnog predškolskog djeteta
Upotreba slike i crteža u psihoterapiji i praćenju tijeka analitičke psihoterapijske seanse kod depresivnog predškolskog djeteta // Depresija u stoljeću uma
Zagreb, Hrvatska, 2015. str. 143-143 doi:10.17486/Gyr.3.2122 (poster, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1048181 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upotreba slike i crteža u psihoterapiji i praćenju tijeka analitičke psihoterapijske seanse kod depresivnog predškolskog djeteta
(The use of images and drawings in psychotherapy and monitoring the course of analytical psychotherapy sessions in a depressed preschool child)
Autori
Kušević, Zorana ; Jedvaj Šumski, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Depresija u stoljeću uma
/ - , 2015, 143-143
Skup
4. hrvatski kongres o prevenciji i rehabilitaciji u psihijatriji s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 26.02.2015. - 28.02.2015
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
Depresija, analitička psihoterapija, terapija igrom
(Depression, analytical psychotherapy, play therapy)
Sažetak
Prikaz slučaja. Crtež i slika se uspješno koriste kao dijagnostičko i terapijsko sredstvo u psihoterapiji djece. Depresija se pojavljuje rijetko u predškolskoj dobi, ali je u kliničkim uvjetima ipak viđamo, osobito u svezi sa žalovanjem, kada može imati kompleksan puni klinički izričaj kao i u prikazanom slučaju. Djevojčica stara šest godina, izgubila je nes-retnim slučajem (suicidi) prije dvije godine dva člana šire obitelji (baku i tetku), liječena je uspješno analitički orijentiranom terapijom kroz igru i crtež jer je i tada u sklopu žalovanja pokazivala značajnu depresivnost koja se očitovala velikom regresijom, pres-tankom govora, prestankom uzimanja hrane, umorom, plakanjem, tužnim raspoloženjem, gubitkom volje i prestankom igranja. Tada tijekom nekoliko psihoterapijskih seansi dolazi do značajnog oporavka, no s obzirom na anamnezu, hereditet i bolest (depresija i kod roditelja), djevojčica je zadržana u terapiji. Zadnjih godinu dana bila je u potpunoj remisiji, normalizirao se proces žalovanja iz koga je izašla, i psihoterapijom je usmjerena ka zdravijem psihološkom razvoju.Nakon dvije godine, dolazi do ponovnog javljanja depresije, srednje teške, bez vanjskog vidljivog uzroka. Dijete je ponovno gotovo prestalo govoriti, a heteroanamneza upućuje na povlačenje, gubitak volje za igru, osiromašenje spontaniteta, gubitak apetita. Crteži (br.1 i br.2) u prilogu pokazuju tijek prve psiho-terapijske seanse nakon ponovnog javljanja bolesti, iz kojih je vidljiva upotreba crteža kao dijagnostičkog sredstva i kao uspješnog terapijskog sredstva, koje u ovom slučaju, pokazuje značajni oporavak depresivnog unutar jedne psihoterapijske seanse. Psihotera-pijska seansa je bazirana na igri i crtežu te upotrebi asocijacija kroz priču u empatijskom okruženju uz korištenje analitičkog razumijevanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Zagreb,
Klinički bolnički centar Zagreb
Profili:
Zorana Kušević
(autor)