Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1047934

Stavovi i iskustva učitelja o primjeni tematskih priča u razvoju inkluzivnih vrijednosti


Skočić-Mihić, Sanja; Opašić, Maja; Japundžić, Ana
Stavovi i iskustva učitelja o primjeni tematskih priča u razvoju inkluzivnih vrijednosti // Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih : zbornik radova / Nesimović, Sanela ; Mešanović-Meša, Emira (ur.).
Sarajevo: Pedagoški fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2019. str. 585-602 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1047934 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi i iskustva učitelja o primjeni tematskih priča u razvoju inkluzivnih vrijednosti
(Teacher's experience and attitude toward aplaying stories in inclusive classes)

Autori
Skočić-Mihić, Sanja ; Opašić, Maja ; Japundžić, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih : zbornik radova / Nesimović, Sanela ; Mešanović-Meša, Emira - Sarajevo : Pedagoški fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2019, 585-602

ISBN
978-9926-448-07-3

Skup
Konferencija "Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih"

Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 12.04.2019. - 13.04.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
biblioterapija ; dječja književnost ; tematske priče ; inkluzivne vrijednosti ; učenici s teškoćama
(bibliotherapy ; children’s literature ; thematic stories ; inclusive values ; students with disabilities)

Sažetak
Tematske priče imaju osobitu vrijednost u promicanju inkluzivnih vrijednosti i izvrstan su medij kojim se učinkovito i suptilno može učenicima ukazati na poželjna ponašanja. Cilj je rada bio ispitati: (1) stavove učitelja o primjeni priča u razredu i (2) iskustva u primjeni tematskih priča te (3) utvrditi povezanost između stava i iskustva učitelja u primjeni tematske priče i njihovu povezanost sa sociodemografskim obilježjima učitelja. Uzorak čini 101 učitelj razredne nastave zaposlen na području četiriju županija Republike Hrvatske. Korištene su dvije skale dobrih metrijskih karakteristika: Skala stava učitelja o primjeni tematskih priča (α=0, 82) i dvofaktorska Skala iskustva učitelja u primjeni tematskih priča - (1) Pozitivan utjecaj tematskih priča na ponašanje učenika (α=0, 95) i (2) Promicanje inkluzivnih vrijednosti na Satu razrednika (α=0, 82). Učitelji imaju pozitivan stav prema primjeni priča u nastavi, često koriste aktivnosti kojima promoviraju inkluzivne vrijednosti na satu razrednika i iskustveno su doživjeli da je tematska priča imala pozitivan utjecaj na ponašanje djeteta. Učitelji s višom razinom iskustvenog doživljaja o pozitivnom utjecaju priče na ponašanje djeteta, učestalije primjenjuju aktivnosti koje promoviraju inkluzivne vrijednosti na satu razrednika, što nije povezano sa stavom niti sa sociodemografskim obilježjima učitelja. Utvrđena je pozitivna povezanost samopercipirane informiranosti o tematskim pričama zahvaljujući savjetovanju sa stručnim suradnicima, tijekom razgovora s kolegama i čitanjem stručne literature te iskustvenog doživljaja učitelja o pozitivnom utjecaju priče na djetetovo ponašanje. Zaključno se može ustvrditi da učitelji smatraju kako su priče utkane u odgojno-obrazovni rad i prepoznaju vrijednost primjene tematskih priča na ponašanje učenika. Preporuke rada idu u smjeru jačanja kompetencija učitelja na formalnoj razini inicijalnog i trajnog profesionalnog razvoja za korištenje priča u regulaciji ponašanja učenika i oblikovanju inkluzivnih razrednih ozračja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
--uniri-drustv-18-209 - Učiteljska uvjerenja kao odrednice samoregulacije i kreativnosti učenika u STEM području obrazovanja (Lončarić, Darko) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Sanja Skočić Mihić (autor)

Avatar Url Maja Opašić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.researchgate.net

Citiraj ovu publikaciju:

Skočić-Mihić, Sanja; Opašić, Maja; Japundžić, Ana
Stavovi i iskustva učitelja o primjeni tematskih priča u razvoju inkluzivnih vrijednosti // Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih : zbornik radova / Nesimović, Sanela ; Mešanović-Meša, Emira (ur.).
Sarajevo: Pedagoški fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2019. str. 585-602 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Skočić-Mihić, S., Opašić, M. & Japundžić, A. (2019) Stavovi i iskustva učitelja o primjeni tematskih priča u razvoju inkluzivnih vrijednosti. U: Nesimović, S. & Mešanović-Meša, E. (ur.)Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih : zbornik radova.
@article{article, author = {Sko\v{c}i\'{c}-Mihi\'{c}, Sanja and Opa\v{s}i\'{c}, Maja and Japund\v{z}i\'{c}, Ana}, year = {2019}, pages = {585-602}, keywords = {biblioterapija, dje\v{c}ja knji\v{z}evnost, tematske pri\v{c}e, inkluzivne vrijednosti, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama}, isbn = {978-9926-448-07-3}, title = {Stavovi i iskustva u\v{c}itelja o primjeni tematskih pri\v{c}a u razvoju inkluzivnih vrijednosti}, keyword = {biblioterapija, dje\v{c}ja knji\v{z}evnost, tematske pri\v{c}e, inkluzivne vrijednosti, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama}, publisher = {Pedago\v{s}ki fakultet Univerziteta u Sarajevu}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Sko\v{c}i\'{c}-Mihi\'{c}, Sanja and Opa\v{s}i\'{c}, Maja and Japund\v{z}i\'{c}, Ana}, year = {2019}, pages = {585-602}, keywords = {bibliotherapy, children’s literature, thematic stories, inclusive values, students with disabilities}, isbn = {978-9926-448-07-3}, title = {Teacher's experience and attitude toward aplaying stories in inclusive classes}, keyword = {bibliotherapy, children’s literature, thematic stories, inclusive values, students with disabilities}, publisher = {Pedago\v{s}ki fakultet Univerziteta u Sarajevu}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font