Pregled bibliografske jedinice broj: 1047934
Stavovi i iskustva učitelja o primjeni tematskih priča u razvoju inkluzivnih vrijednosti
Stavovi i iskustva učitelja o primjeni tematskih priča u razvoju inkluzivnih vrijednosti // Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih : zbornik radova / Nesimović, Sanela ; Mešanović-Meša, Emira (ur.).
Sarajevo: Pedagoški fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2019. str. 585-602 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1047934 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi i iskustva učitelja o primjeni tematskih
priča u razvoju inkluzivnih vrijednosti
(Teacher's experience and attitude toward aplaying
stories in inclusive classes)
Autori
Skočić-Mihić, Sanja ; Opašić, Maja ; Japundžić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih : zbornik radova
/ Nesimović, Sanela ; Mešanović-Meša, Emira - Sarajevo : Pedagoški fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2019, 585-602
ISBN
978-9926-448-07-3
Skup
Konferencija "Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih"
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 12.04.2019. - 13.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
biblioterapija ; dječja književnost ; tematske priče ; inkluzivne vrijednosti ; učenici s teškoćama
(bibliotherapy ; children’s literature ; thematic stories ; inclusive values ; students with disabilities)
Sažetak
Tematske priče imaju osobitu vrijednost u promicanju inkluzivnih vrijednosti i izvrstan su medij kojim se učinkovito i suptilno može učenicima ukazati na poželjna ponašanja. Cilj je rada bio ispitati: (1) stavove učitelja o primjeni priča u razredu i (2) iskustva u primjeni tematskih priča te (3) utvrditi povezanost između stava i iskustva učitelja u primjeni tematske priče i njihovu povezanost sa sociodemografskim obilježjima učitelja. Uzorak čini 101 učitelj razredne nastave zaposlen na području četiriju županija Republike Hrvatske. Korištene su dvije skale dobrih metrijskih karakteristika: Skala stava učitelja o primjeni tematskih priča (α=0, 82) i dvofaktorska Skala iskustva učitelja u primjeni tematskih priča - (1) Pozitivan utjecaj tematskih priča na ponašanje učenika (α=0, 95) i (2) Promicanje inkluzivnih vrijednosti na Satu razrednika (α=0, 82). Učitelji imaju pozitivan stav prema primjeni priča u nastavi, često koriste aktivnosti kojima promoviraju inkluzivne vrijednosti na satu razrednika i iskustveno su doživjeli da je tematska priča imala pozitivan utjecaj na ponašanje djeteta. Učitelji s višom razinom iskustvenog doživljaja o pozitivnom utjecaju priče na ponašanje djeteta, učestalije primjenjuju aktivnosti koje promoviraju inkluzivne vrijednosti na satu razrednika, što nije povezano sa stavom niti sa sociodemografskim obilježjima učitelja. Utvrđena je pozitivna povezanost samopercipirane informiranosti o tematskim pričama zahvaljujući savjetovanju sa stručnim suradnicima, tijekom razgovora s kolegama i čitanjem stručne literature te iskustvenog doživljaja učitelja o pozitivnom utjecaju priče na djetetovo ponašanje. Zaključno se može ustvrditi da učitelji smatraju kako su priče utkane u odgojno-obrazovni rad i prepoznaju vrijednost primjene tematskih priča na ponašanje učenika. Preporuke rada idu u smjeru jačanja kompetencija učitelja na formalnoj razini inicijalnog i trajnog profesionalnog razvoja za korištenje priča u regulaciji ponašanja učenika i oblikovanju inkluzivnih razrednih ozračja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
--uniri-drustv-18-209 - Učiteljska uvjerenja kao odrednice samoregulacije i kreativnosti učenika u STEM području obrazovanja (Lončarić, Darko) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci